manofwar Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Har en: Abit hovedkort AMD 700MHz Award bios Når jeg går i biosen så kan jeg sette cpu'en helt opp til 1 GHz, men når jeg går via Sisoft sandra og sjeker cpuen så står den ti l701MHz, jeg har også prøvd nedover til 600 MHz, uten at det viste noen endring i Sandra. Hva gjør jeg feil? Kan jeg uten videre sette den til 800,9...1GHz? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: manofwar skrev (2002-02-05 14:35):Har en:Abit hovedkortAMD 700MHzAward biosNår jeg går i biosen så kan jeg sette cpu'en helt opp til 1 GHz, men når jeg går via Sisoft sandra og sjeker cpuen så står den ti l701MHz, jeg har også prøvd nedover til 600 MHz, uten at det viste noen endring i Sandra. Hva gjør jeg feil?Kan jeg uten videre sette den til 800,9...1GHz?Takk for hjelpen. Du har ikke låst opp cpu ellers så har du ikke fått til opplåsingen helt bra :sad: Ligger guide til hvordan du låser opp prosessoren din her på ok.no et sted... ut å let:) Lenke til kommentar
manofwar Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Men må man låse opp prosessoren for å få større hastighet? Jeg trodde det var mulig å endre multiplieren (er det ikke det det heter?) for da slapp du å gjøre inngrep på prosessoren? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: manofwar skrev (2002-02-06 08:31):Men må man låse opp prosessoren for å få større hastighet?Jeg trodde det var mulig å endre multiplieren (er det ikke det det heter?) for da slapp du å gjøre inngrep på prosessoren? Du kan endre på fsb hastigheten, dvs front side bus. Endrer du på denne så vil du få høyere hastighet på prosessor, dette tjener du mere på en å endre på multiplier. Men låser du opp multiplier kan du kansje skvise ut et par MHz extra hvis du ikke får stilt fsb høyt nok opp til at du opplever ustabilitet, du kan også sette muliplier ned å med det overklokke fsb enda mere. Sitter selv på en duron 1.2GHz denne hadde multiplier på 12, men nå er den på 7 med 185 i bus isteden for 100MHz det hjelper betraktlig på ytelsen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå