Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barberte barten, vil håret vokse ut igjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk sant at barten ikke kommer igjen dersom du barberer den helt bort. Det er ene og alene grunnen til at så få folk faktisk har bart. De har driti seg ut i ung alder.

Folk i fattige land har bart og skjegg fordi de ikke har råd til ordentlige barberhøvler. De må trimme barten med saks og da får man den som regel aldri helt bort, derfor vokser den ut igjen. Etterhvert blir de så lei at de bare lar den vokse.

Det er massevis av juksebarter å få kjøpt, feks på lekebutikken, så det er ikke helt krise.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Slapp av gutt, de bare erter deg. Hårene vender tilbake, men det vil sikkert ta noen uker. Noen har mer hårvekst og må begynne å barbere seg fast på din alder, andre kanskje en gang vær uke.

Jeg er 26 og tilhører sistnevnte gruppe. Min bror derimot kan ha visse likheter med Taliban om han venter noen dager...

• Liker 3
Lenke til kommentar

FORRESTEN, jeg barberte EKKSTRA MYE på barten..når jeg skjenner der ..føler jeg at jeg ikke har noe hår der..

Postet av anonym: 0f070809f27eec1b13e9ca88664c61e0

Hmm, da er nok løpet kjørt.

Det du kan gjøre er å bruke tusj. Kjenner mange som fjernet hele barten da de var unge, men som har bart nå ved hjelp av tusj.

Endret av Pingas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av gutt, de bare erter deg. Hårene vender tilbake, men det vil sikkert ta noen uker. Noen har mer hårvekst og må begynne å barbere seg fast på din alder, andre kanskje en gang vær uke.

Jeg er 26 og tilhører sistnevnte gruppe. Min bror derimot kan ha visse likheter med Taliban om han venter noen dager...

Haha ! Du vet hvem jeg er på forumet, LOL.

• Liker 1
Lenke til kommentar

iChristian da, jeg likte hvor denne tråden gikk jeg :)

Slapp av trådstarter, barten kommer tilbake, men jeg vil anbefale deg å ikke bruke de engangshøvlene. Er fort gjort å skjære seg og få nuppete og rød hud.

Kjøp deg en kvalitetshøvel, og vent litt med å etablere en bart :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

FORRESTEN, jeg barberte EKKSTRA MYE på barten..når jeg skjenner der ..føler jeg at jeg ikke har noe hår der..

Hmm, da er nok løpet kjørt.

Det du kan gjøre er å bruke tusj. Kjenner mange som fjernet hele barten da de var unge, men som har bart nå ved hjelp av tusj.

Jeg stoler på Ichristian..slutt å tull'a :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hør på iChristian!

Brukte du Gillette Blue 3?!

Da håper jeg du brukte aftershave, ellers kan det være at hårrøttene i barten din tørker ut og dør. Kjøp en flaske aftershave, og smør deg inn 3-4 ganger om dagen. Bedre med for mye enn for lite.

Aftershave brukes for å stimulere barten og skjegget slik at det kommer tilbake om man skulle være så uheldig at man barberer bort alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hør på iChristian!

Da håper jeg du brukte aftershave, ellers kan det være at hårrøttene i barten din tørker ut og dør. Kjøp en flaske aftershave, og smør deg inn 3-4 ganger om dagen. Bedre med for mye enn for lite.

Aftershave brukes for å stimulere barten og skjegget slik at det kommer tilbake om man skulle være så uheldig at man barberer bort alt.

Tror du jeg ble født igår?

Googla hva aftershave var..

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061220190913AAoWno7

Det vil ikke være no stor forskjell vis jeg bruker det eller ikke..dessuten er den for huden ikke for barten!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hør på iChristian!

Endelig noen som orker å være ærlige...

For et useriøst forum!

Gutten skjønner jo ingenting hvis dere fortsetter å si at barten kommer tilbake...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...