wacz Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Jeg fikk stryk -1- på skriftlig eksamen i kjemi... :( Jeg skal i garden til neste år. Hva skjer? Må jeg ta eksamen på nytt som privatist? I så fall - jeg skal i garden til høsten. Hvordan fungerer eksamen som privatist i garden? Endret 26. juni 2011 av wacz Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Må jeg ta eksamen på nytt som privatist? Ja. Hvordan fungerer eksamen som privatist i garden? Kjenner generelt ikkje privatistreglane i dag, men du får perm for å ta ein slik privatisteksamen om ikkje gode tenestelege grunnar seier "nei". Då har me i praksis ein temmeleg spesiell situasjon som krev garden si merksemd. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Søren og... Jaja. Ok. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Du får ta den opp i november. Les godt i den fritida du har. Du beholder da standpunktkarakter i faget, om du står. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Men jeg har hørt at vis jeg tar denne eksamen som privatist - da strykes standpunktkarakteren. Så hvis jeg får bedre enn standpunktkarakteren, vil det være mye bedre å ta eksamen som privatist. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Men jeg har hørt at vis jeg tar denne eksamen som privatist - da strykes standpunktkarakteren. Så hvis jeg får bedre enn standpunktkarakteren, vil det være mye bedre å ta eksamen som privatist. Noen som kan bekrefte dette? Du får gratis ekstrasjanse, og beholder standpunktkarakterer dersom du står på den nye eksamen. Du kan ogs åta opp faget som privatist, men det koster noen hundre, tror jeg. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ja, 700 faktisk, hvis det er forbedring av karakter. Men strykes da standpunktkarakteren? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja. Men som jeg sa, så kan du melde deg opp via skolen, og da beholder du standpunktkarakteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå