scandie Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Jeg får ikke tatt imot mms på min SE Xperia Arc, men det går greit å sende. Jeg har abonnement fra Tele2, og har lastet ned innstillinger for MMS og GPRS to ganger, men får fortsatt ikke mottatt MMS. Noen råd? Går det evt. an å bruke manuelle innstillinger for Android 2.1, som finnes tilgjengelig hos Tele2, eller blir det galt? Jeg har Android 2.3.3. Endret 26. juni 2011 av scandie Lenke til kommentar
nr1-Lasse Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg får ikke tatt imot mms på min SE Xperia Arc, men det går greit å sende. Jeg har abonnement fra Tele2, og har lastet ned innstillinger for MMS og GPRS to ganger, men får fortsatt ikke mottatt MMS. Noen råd? Går det evt. an å bruke manuelle innstillinger for Android 2.1, som finnes tilgjengelig hos Tele2, eller blir det galt? Jeg har Android 2.3.3. Jeg har akkurat det samme problemet med min Arc, og jeg har også Tele2! :!: Har du funnet noen løsning enda eller? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Skru på Roaming og se om det hjelper, er eneste måten jeg har klart å få MMS-styret til å fungere ordentlig. Men husk å skru det av igjen ellers blir det en dyr affære. Lenke til kommentar
nr1-Lasse Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Skru på Roaming og se om det hjelper, er eneste måten jeg har klart å få MMS-styret til å fungere ordentlig. Men husk å skru det av igjen ellers blir det en dyr affære. Har på roaming, men det fungerer ikke uansett Virker jo egentlig som det bare er en innstilling man burde fikse på, siden jeg flere ganger har fått beskjed om noe sånt som "husk å velge å alltid laste ned mms meldinger under meldingsinnstillinger". Men jeg finner ikke noe sånt valg under meldingsinnstillingene på Arc`n. På tidligere mobiler (ikke Android), har jeg funnet dette alternativet under meldingsinnstillingene, men ikke nå altså. For som sagt fungerer dte jo fint å sende mms, men ikke å laste ned mms bare Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har akkurat samme problemet med Sony Ericsson Xperia Neo og OneCall. MMSer vil ikke lastes ned. Får bare en melding der det står at innhold ikke er lastet ned. Roaming står nesten alltid på. Enda ingen som har funnet løsning på problemet? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Etter å ha installert den nest siste oppdateringen for Xperia Neo opplevde jeg nesten det samme med mitt Telenorabonnement. Alt virket som før, bortsett fra 2G/3G data og MMS. Fikk tilsendt nye innstillinger fra Telenor, men telefonen nektet å installere disse. Løsningen ble å gå i en butikk og få nytt SIM-kort, og da virket alt perfekt uten at jeg trengte gjøre noe som helst. Min teori er at SE implementerte nye sikkerhetsfunksjoner i den nest nyeste versjonen (2.3.3 4.0.A.2.368) av Android introdusert i slutten av sommerferien. Hvis man har et gammelt SIM-kort får man dermed ikke full kompatibilitet. Mitt SIM-kort var 10 år gammelt, så det var kanskje på tide å bytte, men det hadde fungert fint med tre Android-telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå