Gå til innhold

Hvor bra er videofunksjonen på Nikon d5100?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et nytt speilreflekskamera men er litt usikker på hvilket. Fra før av har jeg D50 så en kraftig oppgradering blir det vel uansett. Har endel fine objektiv fra før, derfor kunne jeg tenke meg på fortsette med Nikon.

Siden jeg jobber som videofotograf hadde det vært gøy med et kamera jeg kan filme med. Men hvor god er egentlig videofunksjonen til d5100? Finnes det mulighet for manuelle innstillinger?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet :)

D5100 er et svært potent kamera for prisen og scorer høyt i mange tester.

Men såvidt jeg vet er det ikke manuelle innstillinger på dette, og er derfor ubrukelig til alt annet enn filming av familie/venner/søte øyeblikk.

Skal du ha et kamera som er godt til filming så vil jeg anbefale deg Panasonic GH2. Kjøpte dette selv etter enorm research på videofunksjonen til dette. Denne er fantastisk og omtrent på høyde med Canon sitt 7d kamera, i mange situasjoner.

Panasonic GH2 har utrolig mange manuelle innstillinger, enormt rask og stille autofokus (0,20 sekunder med 14-42 linse), tar opp i Cinema 1080/24p med bitrate på 23 (eller 24, husker ikke) mbps.

Har filmet en del med dette nå, og kjøpte det utelukkende for videofunksjon. Bildekvalitet og alt annet hadde ingen relevanse for meg. Men så viser det seg å være ganske bra på bilder også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...