Gå til innhold

Hvilken Abit NF7-S v2.0?

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting; Jeg ser ikke at Soundstorm nevnes for NF7. Det gjør det på NF7-S.

Men begge har S/P-DIF og 6ch, så kanskje de er like. Abit selv roter litt på hjemmesiden sin og never NF7-S'en i NF7-overview'en.

Hadde jeg vært hjemme kunne jeg sett i MB boka, for der står alle modellene nevnt, men dengang ei... Om du ikke bestiller før jeg kommer hjem fra jobb, så kan jeg sjekke opp om du vil.

Lenke til kommentar
En annen ting; Jeg ser ikke at Soundstorm nevnes for NF7. Det gjør det på NF7-S.

Men begge har S/P-DIF og 6ch, så kanskje de er like. Abit selv roter litt på hjemmesiden sin og never NF7-S'en i NF7-overview'en.

Hadde jeg vært hjemme kunne jeg sett i MB boka, for der står alle modellene nevnt, men dengang ei... Om du ikke bestiller før jeg kommer hjem fra jobb, så kan jeg sjekke opp om du vil.

Det hadde vært fint :wink:

Lenke til kommentar

NF7-S har "alt".

NF7 mangler firewire, sata og soundstorm "lydkort" (det bruker en annen og MYE dårligere lydbrikke for 5.1 lyd, den er software/cpu basert istedenfor hardware basert).

Så gå for NF7-S du. Det er skikkelige saker. NF7 er light utgaven.

Lenke til kommentar

Meg igjen... Stemmer at NF7 er lite utgaven ja...

NF7-S bruker MCP2-T som southbridgde, NF7 bruker MCP2.... -T angir at den har DSP'er onboard som er enablet, aka hw accelerated sound processing.

Så riktig "uttrykk" blir da;

NF7-S = NF7 - MCP2 + MCP2-T + SATA + IEEE1394

Siden prisdiffen er så liten så er NF7-S være et soleklart valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...