Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei Så litt på pcutstyr,merket at det var to forskjellige abit nf7.s v2.0Hvilken av disse skal jeg velge?Jeg vil ha det beste.Ser at den andre har s-ata kit,men ikke den andre,er det det som er forskjellen? http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=13...207b91a0c6c8fc4 http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=12...207b91a0c6c8fc4 Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Kun den ene har 1394? Begge har 1394/firewire Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Virker som pcutstyr.no har copy-pasted litt for raskt. NF7 har IKKE SATA (selv om det står i spec'en hos pcutstyr.no). NF7-S har SATA, derav -S postfixet. Sjekk http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...SOCKET=Socket+A så ser du det. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Virker som pcutstyr.no har copy-pasted litt for raskt. NF7 har IKKE SATA (selv om det står i spec'en hos pcutstyr.no). NF7-S har SATA, derav -S postfixet. Sjekk http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...SOCKET=Socket+A så ser du det. Så da bør jeg gå for nr to da?Forskjellen er altså s-ata? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 NF7-S = NF7 + SATA Så om du har behov for SATA eller ikke avgjør hva du bør kjøpe. Jeg har NF7-S selv og er storfornøyd med det. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 En annen ting; Jeg ser ikke at Soundstorm nevnes for NF7. Det gjør det på NF7-S. Men begge har S/P-DIF og 6ch, så kanskje de er like. Abit selv roter litt på hjemmesiden sin og never NF7-S'en i NF7-overview'en. Hadde jeg vært hjemme kunne jeg sett i MB boka, for der står alle modellene nevnt, men dengang ei... Om du ikke bestiller før jeg kommer hjem fra jobb, så kan jeg sjekke opp om du vil. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 NF-7 har ikke firewire, s-ata og heller ikke soundstorm lyd. Veit ikke om det har blitt fikset i driver versoner de siste 2 månedene, men på mitt NF-7 kort (som jeg senere har byttet i NF7-S) funket bare 2 lydkanaler. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 NF7 skal ha 6ch lyd, men ser den mangler FireWire ja... Derfor: gå for NF7-S! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 En annen ting; Jeg ser ikke at Soundstorm nevnes for NF7. Det gjør det på NF7-S. Men begge har S/P-DIF og 6ch, så kanskje de er like. Abit selv roter litt på hjemmesiden sin og never NF7-S'en i NF7-overview'en. Hadde jeg vært hjemme kunne jeg sett i MB boka, for der står alle modellene nevnt, men dengang ei... Om du ikke bestiller før jeg kommer hjem fra jobb, så kan jeg sjekke opp om du vil. Det hadde vært fint :wink: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 NF7-S har "alt". NF7 mangler firewire, sata og soundstorm "lydkort" (det bruker en annen og MYE dårligere lydbrikke for 5.1 lyd, den er software/cpu basert istedenfor hardware basert). Så gå for NF7-S du. Det er skikkelige saker. NF7 er light utgaven. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Meg igjen... Stemmer at NF7 er lite utgaven ja... NF7-S bruker MCP2-T som southbridgde, NF7 bruker MCP2.... -T angir at den har DSP'er onboard som er enablet, aka hw accelerated sound processing. Så riktig "uttrykk" blir da; NF7-S = NF7 - MCP2 + MCP2-T + SATA + IEEE1394 Siden prisdiffen er så liten så er NF7-S være et soleklart valg. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 NF7 har da ikke s-ata. Heh, så nå at dere hadde påpekt dette. Der fikk jeg for ikke å lese hele posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå