Eldy Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei. Jeg hadde englevakt i natt. Satt og snakket med sidemannen, fulgte ikke helt med på sjøen, kjørte i rundt 30 knop. Plutselig hører jeg et sykt smell og både jeg og båten flyr i luften. Tar vel 30 sekunder før jeg får summet meg etter vi lander, og det går opp for meg at vi har kjørt OVER et skjær som står en halvmeter (jeg kødder ikke), en halvmeter opp av sjøen. Båten sank ikke og motoren hadde kun en liten skade helt i bunnen under propellen. Hvordan tror dere båten ser ut under? Burde jeg få den sjekket? Jeg er usikker, men jeg mener jeg må ha vært ekstremt heldig og kjørt i en bue oppover som har gitt båten luft. Kunne gått mye verre. Hva tenker dere om saken? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hvilken type båt er det snakk om, har den dobbelbunn? hvis så så ville jeg sjekket og det har kommet vann i dobbelbunnen. Båten har garantert fått skader under, er du heldig så er det bare gått av noen skal, er du uheldig så har båten sprukket langs steglistene og en større represjon er nødvendig. Åkkesom så ville jeg kontaktet forsikringselskapet for at de kan ta en vurdering. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Hvilken type båt er det snakk om, har den dobbelbunn? hvis så så ville jeg sjekket og det har kommet vann i dobbelbunnen. Båten har garantert fått skader under, er du heldig så er det bare gått av noen skal, er du uheldig så har båten sprukket langs steglistene og en større represjon er nødvendig. Åkkesom så ville jeg kontaktet forsikringselskapet for at de kan ta en vurdering. Uttern D55 er det. Har denne dobbeltbunn? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Ja, du må nesten ta den opp for og kunne skru ut bunnpluggen bak "hvis den har det", ta og se i bunn i rommet bak om det ikke er en skruluke der først, bare vær obs på at hvis det er hull i bunnen kan vannet renne videre inn i båten fra luken. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 uttern er den værste billig båten du kan kjøpe. mangen har kjøpt uttern og etter de har kjørt over/ned noe så har de gått langt vekk fra uttern. uttern har et veldig tynt og fleksibelt skrog. når man heiser den på land med 2 lastestropper så kan man se at skroget ikke klarer sin egen vekt. den buer seg rundt lastestroppa. har sett mange uttern lik der hele skroget har blitt knust. det skal så lite til før den skrekker. det fins gode båter med tynt skrog og. men disse har betong innenfor skroget sånn at kjører man over en stor bølge og får feil vinkel ned i neste bølge vil den ikke bli knust. uttern båter blir knust i bølger. det ligger i at man må ha noe som tar støyten på innsiden av skroget. med hullrom og fleksibelt skrog bil den bøye seg og knekke. tømte nettopp en av båtene mine for vatn i dobbelskroget. tok ut ca 40 liter. det gjorde stor forskjell på å få den i plan. denne går faktisk rett i plan med engang. denne har og hullrom inne i skroget så selv om dobbelskroget er fullt med vatn så holder de tette hullrommene båten med 5 personer og last. dette er ikke en ny båt. den er snart 19 år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå