Gå til innhold

Bør jeg sende komponentene tilbake??


Anbefalte innlegg

Kanskje denne tråden ikke helt passer til temaet, men jeg prøver.

Jeg kjøpte for et halv år siden hovedkort, skjermkort, cpu og minne fra komplett.no.

Jeg hadde vanskelig for å installere både win2000 og winXP. Jeg fikk "blue screen" hele tiden. (ikke spør hva de betyr... Syntes jeg husker at det var noe om minne og skjermkort, men det blir bare synsing..)

Etter hvert fikk jeg lagt inn winXP, men det var etter mye om og men... (Siden har jeg ikke turt å formatere c: og legge det inn på nytt.)

Nå som maskinen min er "oppe og går" skjer det til stadighet at maskinen slår seg av og restarter seg selv uten forvarsel. Da maskinen starter opp igjen, kommer det en feilmeldings rapport fra Windows, hvor jeg kan velge om jeg vil fortelle Microsoft om problemet eller ikke. Der står det "Your system has recover from a serious failuer, osv..."

Jeg har i tillegg kjøpt et nytt minne kort, ekstra minne, for å sjekke om det var denne som laget problemet. Det var det ikke.

I det siste har skjermen min begynnt å bli svart i kanskje ett sekund, noen ganger før jeg får en melding om at det har oppstått en feil og maskinen må restartes.

Jeg hadde ikke dette problemet med min forrige p3 maskin, da jeg brukte de samme cd-rommene og pci kortene. Jeg har også "ribbet" maskinen for alle ekstra pci kort og cd-rom, for å sjekke. Det hjalp ikke. Jeg har oppdatert BIOS og lastet ned alle driverene til hovedkortet.

Så bør jeg sende inn komponentene til komplett igjen?

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har dette kabinettet:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...85&l=2&lantall=

 

Power Supply: 250W ATX, UL/CSA/CE/VDE/S/D/N/ FI/FCC /DoC certified

 

Hvis det svarer på spørsmålet ditt..?

 

250W hørte litt lite ut (kommer selfølgelig ann på hvilke komponenter du har i maskinen).

 

Har du ikke mulighet til å låne en litt større PSU og se om du får de samme problemene?

Lenke til kommentar

Jeg har:

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

 

Asus P4S8X/LAN/S-ATA Hovedkort S478/P-4

SIS648, ATA/133, ATX, DDR, IE1394, 8X

 

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) x2

 

Gainward GeForce4 Ti4200-8X 128M 3,6ns

AGP, "Ultra/650-8X TV/DVI", Retail

 

+ tvkort, ekstra usb2.0 kort, ekstra nettverkskort, firewire kort og et ekstra lydkort.

Cd brenner og dvd brenner og floppy disk.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen må da være mer enn godt nok når han har kjørt maskinen helt plain og enda får problemer?

 

Maskinen går ikke varm da? Sjekket temperaturen på den?

 

Ja, det kan jo vær temperaturen og, men se på hvilke komponenter han har. Jeg syns nå 250W hørte ganske lite ut til dette. Husker selv jeg hadde problemer med PSU´en på 250W med min 1300MHz.

 

Se om du får lånt en 350W PSU.

 

Hvis det er PSU´en så skaper problemer så vil jeg anbefale denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...72&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

Det kan selvfølgelig være at PSU er for svak, men jeg tviler på at dette er problemet.

Hadde en maskin for en tid tilbake som oppførte seg på akkurat samme måten. Syns dette lukter av samme sorten av det jeg opplevde.

I det tilfellet var det minnebrikkene som var ustabile.

Dette resulterte i at jeg brukte ca 10 forsøk på endelig få lagt inn windows.

Men det hjalp ikke stort, for maskinen rebootet i tide og utide. Det jeg gjorde var å sende inn CPU, hovedkort og minne til Komplett, slik at de fikk kjøre sine egne tester på dette. Rambrikken var som tidligere nevnt ustabil. Fikk ny ram, og vips så var alt i orden...

Lenke til kommentar

Skal prøve det.. Men jeg kjøpte en minne brikke fra komplett.no og senere kjøpte jeg en til fra komplett butikken i Oslo. Mulig jeg har hatt uflaks og kjøpt to dårlig minne brikker.... Har testet begge om hverandre og resultatet ble ikke noe forandret av den grunn..

Lenke til kommentar
hvorfor skal alle ha 300-400watts strømforsyningen når en 200 rekker fint?

 

Sitter med et radeon9700pro kort, en pentium4 prosessor, 2 harddisker, 2cdrom, viftestyring, samt 4usb porter som er brukt ..

 

som noen har sagt.. sjekk tempen på cpu...

 

For det er ikke alltid en 200W rekker. Jeg har selv hatt problem med en 250W. Skiftet til 350W og vips så hadde jeg et helt stabilt system.

Lenke til kommentar

Så EskimoBob, du annbefaler minst 350W..?

Kanskje jeg skal prøve det som en feilsøking.. Må bare få tak i et nytt kabinett først..

Noen som har noen andre forslag?

Har i tillegg installert en ny "liten" vifte bak på kabinettet som blåser luft inn... tror det skal være god gjennomtrekk inni der... (hvis man skal tro bråket pc'en lager...)

Lenke til kommentar
Så EskimoBob, du annbefaler minst 350W..?

Kanskje jeg skal prøve det som en feilsøking.. Må bare få tak i et nytt kabinett først..

Noen som har noen andre forslag?

Har i tillegg installert en ny "liten" vifte bak på kabinettet som blåser luft inn... tror det skal være god gjennomtrekk inni der... (hvis man skal tro bråket pc'en lager...)

 

*kremt* vifte bak skal blåse ut! vifter forran skal blåse inn!

du må ikke sette viftene så de sloss med hverandre

Lenke til kommentar
Så EskimoBob, du annbefaler minst 350W..?

Kanskje jeg skal prøve det som en feilsøking.. Må bare få tak i et nytt kabinett først..

Noen som har noen andre forslag?

Har i tillegg installert en ny "liten" vifte bak på kabinettet som blåser luft inn... tror det skal være god gjennomtrekk inni der... (hvis man skal tro bråket pc'en lager...)

 

Jeg har selv hatt problemer med PSU´en så jeg ville ha sjekket dette. Lån en først, så slipper du å kaldkvele meg for du evt. kasta 600 kr ut av vinduet på noe som ikke funket :wink:

 

Angående luftingen. Du får best resultat hvis du suger inn kaldt luft fremme (nede) og suger ut varm luft bak (oppe).

 

Edit: Slått på målstreken av venomzorg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...