CypheroN Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Det kan man si. 1 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 16HP på 15. plass! Kanon. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 MOAR MUSE! (Som Harmonix sier) Likte å se Queens of The Stone Age, Arcade Fire(å ikke Neon Bible), Justice og Daft Punk så høyt oppe. Det er 3 av albumene jeg elsker høyest og har størst forhold til. Hørt flest ganger også. Kid A var en åpenbar vinner. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Må få rotet meg til å i alle fall sjekke ut Justice etter konklusjonen av denne listen. Meget fin, og noe overraskende liste ellers. Ser frem til neste tråd! :-) Lenke til kommentar
MKej Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke et hiphop album blant top 20, det er trist. 6 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Yeah, ikke noe Madvillainy engang. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 16HP på 15. plass! Kanon. Liker synet av den ja. Enorm plate Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke et hiphop album blant top 20, det er trist. Enig. Vi har jo ulike favoritter så... Men har ikke sansen for å stemme taktisk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke et hiphop album blant top 20, det er trist. Enig. Vi har jo ulike favoritter så... Men har ikke sansen for å stemme taktisk. Tja. The Marshal Mathers LP er vel en av de eneste Hip-Hop-platene som er verdt å nevne i moderne tid. Selv om noen garantert mener at det for det første ikke er Hip-Hop, og for det andre at det er for kommerst. Så folk er vel generelt veldig uenige når det kommer til musikk. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Tja. The Marshal Mathers LP er vel en av de eneste Hip-Hop-platene som er verdt å nevne i moderne tid. Selv om noen garantert mener at det for det første ikke er Hip-Hop, og for det andre at det er for kommerst. Så folk er vel generelt veldig uenige når det kommer til musikk. Det får være din mening. At det er hip-hop er det vel liten tvil om, men for meg er den skiva totalt uinteressant. Tydeligvis også for de andre hodene her på forumet, i alle fall de som har stemt her. Det er nesten hiphop for folk som ikke liker hiphop, slik som Kanye West. Endret 11. juli 2011 av Avien Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) 1. Shpongle: "Nothing Lasts... But Nothing Is Lost" (2005) 2. White Lies: "To Lose My Life" (2009) 3. Groove Armada: "Soundboy Rock" (2007) 4. Jon Hopkins: "Opalescent" (2001) 5. System of A Down: "Hypnotize/Mesmerize" (2005) 6. Depeche Mode: "Exciter" (2001) 7. Röyksopp: "The Understanding" (2005) 8. Opeth: "Watershed" (2008) 9. Dream Theater: "Octavarium" (2005) 10. Infected Mushroom: "Converting Vegetarians" (2003) Det er ikke lett å lage en liste med de ti beste når det finnes så ubegripelig mye fantastisk, nydelig og hellig musikk å velge blant - men her har jeg presentert noen definitive favoritter i mer eller mindre riktig rekkefølge etter hva jeg mener det fortjenes. Her bør det dessuten være litt for enhver smak, for assortementet er nokså bredt sjangermessig Synd at jeg ikke fikk med et annet av tidenes beste album, siden det er fra 2010, men jeg er helt nødt til å nevne det likevel: Anathema: "We're Here Because We're Here" Andre som også var ganske nært til å få innpass på lista mi var blant annet Radiohead, men de klarer aldri å toppe "OK Computer" uansett hva de gjør resten av livet, selv om "In Rainbows" var absolutt fornøyelig Porcupine Tree kunne også fått en hel liste bare for seg selv, eller en hel tråd om albumene og låtene for den saks skyld. Det er tross alt et av verdens fineste band som er kommet etter Pink Floyd. Endret 11. juli 2011 av Alvorlig Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Anathema-albumet er så enormt bra. 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Må bare takke CypheroN for et kjempeinitiativ. Tråden har gitt meg mange tips til musikk jeg kommer til å sjekke ut i lang tid framover. 1 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Åpenbar mangel ja, men vi har vel bare oss selv å takke... Fikk vel egentlig bare bekreftet min egen mainstream forumsmak med 5/10 på topp ti. Fin liste, for all del, men ser for meg at 90' blir mer interessant/spennende. 1 Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Tror nok hiphop kommer sterkere på 90-tallet. Har noen klassikere klare 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Madvillainy skulle garantert vært med på denne listen ja, og veldig høyt opp. Men slik kan det ikke alltid bli. 90-tallet blir krem, men også enda vanskeligere å lage liste til. Hyperio: Null stress, bare moro dette, men å legge sammen er jo litt stress. Setter pris på om noen andre vil fortsette greia. Endret 11. juli 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Det får være din mening. At det er hip-hop er det vel liten tvil om, men for meg er den skiva totalt uinteressant. Tydeligvis også for de andre hodene her på forumet, i alle fall de som har stemt her. Det er nesten hiphop for folk som ikke liker hiphop, slik som Kanye West. Vel, jeg liker jo ike Hip-Hop, noe som er ganske tydelig fra lista mi. Så der ble vel poenget ditt bevist EDIT: Hadde ikke manuelle nominasjoner, og deretter en poll, vært enklere for å få telt opp stemmer? Endret 11. juli 2011 av Heilage Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Helt grei liste det der med tanke på hvor mange vi var. Må vell kanskje sjekke ut Radiohead en dag. Ellers var det godt å se Porcupine Tree såpass høyt. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Koselig å se Human Equation av Ayreon på lista. koselig album. <3 2 Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jaja, et album fra lista mi kom i det minste med på topplisten Om ingen andre har noe i mot det kan jeg godt starte en ny tråd for 90-tallet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå