Gå til innhold

HDMI og 3D filmer gjennom PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har prøvd å finne ut hva ulempene ved HDMI er.

Foreløpig er det en veldig bra standard syns jeg, er usikker på hva jeg har av HDMI kabler men tror det er en blanding av HDMI 1.3a og muligens 1.4 jeg har kjøpt fra kina og biltema.

Det jeg lurer på merker man forskjell? Hvis kabelen er under 5 meter og skal spille av 3D filmer?

Foreløpig har jeg prøvd flere blueray 3d filmer, med CyberLink PowerDVD 11 både med 3d blueray og vanlig full HD og det virker greit, omtrent som å se 3d filmer på elkjøp/lefdal i butikk.

Men det jeg merker med HDMI er stadig problemer å vise skjermoppløsninger uten for HD oppløsningene. Da blir enten dårlig eller borte veldig ofte.

Er det noen som vet hvorfor HDMI er kresen på oppløsningene?

Eller er er det skjermene som er i dårlig kvalitet?

Er det slik hvis man får bilde 3D gjennom HDMI så vet man at kabelen støtter 3d?

Altså slik bilde som virker ut som flere bilder satt sammen slik at det ser ut som dobble skjermbilder.

F.eks:

http://www.pixey.de/wp-content/uploads/2008/02/13902-final-image-small.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker ikke spill, men må har jo 3d grafikk eksistert lenge i spill.

Men vil flere påstå at HDMI/Displayport er trøblete å bruke til pc?

Altså helst bør man styre unna disse kabelene? Selv om kablingen er plug and play, så er det vanskelig å få stabilt bilde i windows?

Lenke til kommentar

Nei, det er en altfor upresis formulering. Implementasjonen av HDMI varierer i forskjellig utstyr.

Det jeg ser de fleste får problemer med er at de kobler en PC til en skjerm, og så blir bildet uskarpt. Det er fordi HDMI inngangen på skjermen er satt opp til å vise video (film) og dermed skalerer og prosesserer bildet.

Hvis skjermen derimot er satt opp som en dataskjerm så skal det være det liten forskjell på HDMI og DVI. Det er jo de samme elektriske signalene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...