MrVilla Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei Skal selge bilen min og har noen spørsmål i den forbindelse. Bilen selges som den er og jeg vil ikke ta noe som helst ansvar for hva som kan skje dagen etter at kjøper overtar den. Hvordan får jeg ordnet det? Selv om jeg krysser av for "Selges som den er", så virker det som at dem kan komme tilbake og klage... En annen ting. Hva er beste måten å ordne med betaling? Dersom kjøper betaler kontant, kan han da overta bilen samme dagen eller bør vi vente til omregistrering er gjort? Han må vel også sørge for at forsikring er på plass? Vil bare sørge for at når ny eier kjører av gårde så er det han som står som ansvarlig for bilen! Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei. Hvis deter noen feil på bilen som du vet om og du ikke informerer kjøper om det, kan det falle stygt tilbake på deg. Feks at bilen er kollisjonsskadet og rettet op igjen. Omregistrering og forsikring ordnes slik at det er i orden på overtakelsesdatoen Enkelt og greit Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Hei. Hvis deter noen feil på bilen som du vet om og du ikke informerer kjøper om det, kan det falle stygt tilbake på deg. Feks at bilen er kollisjonsskadet og rettet op igjen. Omregistrering og forsikring ordnes slik at det er i orden på overtakelsesdatoen Enkelt og greit Jeg har opplyst om det som jeg vet om, men jeg har lite peiling på bil og min tekniske kompetanse går kun på å fylle bensin,n spylervæske, olje og til nøds skifte pære;) Jeg snakket med selger og det virket som han ønsket å overta bilen i dag og det blir jo da vanskelig....Får ikke ordnet alt dette på en søndag.. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Omregistrering og forsikring ordnes slik at det er i orden på overtakelsesdatoen Alstå omregistrere bilen før betaling er mottatt? Høres ut som en dårlig idé, spør du meg. Hvis mulig så kjør innom trafikkstasjon og lever del 2 av vognkortet der så ordner de omregistreringen mens dere venter. (Etter at oppgjør er foretatt selvfølgelig.) Jeg gjorde dette sist jeg solgte. Ikke noe problem å gjøre opp handelen på en søndag heller, hvertfall ved kontant oppgjør. Bare pass på å beholde del 2 av vognkortet utfylt av begge parter og lever på trafikkstasjon snarest. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Fikk kanksje formulert det litt feil.. IKKE gi fra deg bilen hvertfall før du har forsikring i kjøpers navn. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Dere skriver en kontrakt dere i mellom. Deretter fyller dere ut del 2 av vognkortet. Så er det bare å bytte nøkler mot penger. Det viktige her er at du beholder del 2 av vognkortet, og leverer det til nærmeste trafikkstasjon så snart som mulig og innen 3 dager. Forsikringen din vil gjelde i 3 dager (mener jeg å huske). Deretter er det kjøper sitt ansvar at bilen er forsikret. Her er hva NAF sier om saken. Ser de skriver at du skal passe på at kjøper tegner forsikring, noe jeg syns er merkelig, men de vet vel hva de snakker om. Endret 26. juni 2011 av SKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå