Gå til innhold

[Løst] Ugyldig tjenesteuttalelse

Freqtal

Anbefalte innlegg

Heija.

Har søkt høyere utdanning nå til høsten, og sendte da inn tjenesteuttalelsen jeg har sammen med følgeskjema. Men fikk nå følgende mail for 2 dager siden:

Dokumentasjonen på førstegangstjeneste er ikke tilfredsstillende.

Dersom du ønsker to tilleggspoeng for førstegangstjeneste må du sende en korrekt attestert kopi av Tjenesteuttalelsen din.

Vi ber om at du snarest dokumenterer disse manglene, og senest innen 1. juli 2011. All dokumentasjon må være attesterte kopier, det vil si stemplet og signert ved et offentlig kontor.

Jeg avtjente førstegangstjenesten i HV (administrasjonen) i Bergen, og fikk da en tjenesteuttalse derfra, underskrevet og stemplet. Regnes ikke HV som et offentlig kontor? Hvor kan jeg i så fall få en "ekte" tjenesteuttalelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, takk. Så kopi av stempel og underskrift er ikke godt nok, altså. Men det kom jo ikke akkurat så tydelig fram av mailen, synes jeg. Tolket det som om jeg måtte få stempel fra et annet sted.

Vet du om det samme gjelder når jeg skal sende inn nytt vitnemål med ettersending (at det ikke er nok med kopi)?

Lenke til kommentar

Okay, takk. Så kopi av stempel og underskrift er ikke godt nok, altså. Men det kom jo ikke akkurat så tydelig fram av mailen, synes jeg. Tolket det som om jeg måtte få stempel fra et annet sted.

Vet du om det samme gjelder når jeg skal sende inn nytt vitnemål med ettersending (at det ikke er nok med kopi)?

DU må kopiere både vitnemål og tjenesteuttalelse på steder som f.eks posten det står ganske greit at det er det som kreves bare med fremmedordet attestert kopi som noen kaller rett kopi. Når du koiperer det på posten/postkontor i butikker etc. får du et stempel med en underskrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...