Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Første bilstereo, trenger råd!

Z4

Anbefalte innlegg

Har akk kjøpt første bilen (Audi 80 94mod), så nå skal det inn litt låt

har sett litt på forskjellig men siden jeg er helt grønn på området trenger jeg hjelp

til hvilke merker osv som er vedt penga.

til ca 10 000 +/-

det som var planen og kjøpe er:

2x 10" suber

2x 6x9"

forsterker(e) har sett for meg at du får best lyd hvis du har en til diskant og en til subene??

spiller (bør helst ha usb port)

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg bør velge? ;)

Endret av Z4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut i fra du har tenk å ha 6x9" bak i så fall glem det, kjøp et komponent sett å monter det foran i bilen. Man kjøper ikke høyttalere for personene i baksete.

Når det gjelder sub er det billigere å kjøpe 1 12"

Når det gjelder merke bør du se på dynabel når du er ute etter et merke som leverer bra lyd på økonomi budsjett.

http://www.dynabel.no/

Det er vanskelig å gi spesifikke råd når man ikke vet hva musikk du primært hører på.

Lenke til kommentar

hm takk for hjelpa, grunnen til at jeg tenkte på 2 10" er at jeg har hørt at de slår bedre enn en 12" (?)

Det sier seg i grunn selv at det ikke stemmer, en 12" har større membranareale, så den vil naturlig nok flytte mere luft og dermed slå bedre enn en tilsvarende 10"

Hvis det er sånn at du tror en 10" er kjappere enn en 12" så stemmer ikke det heller, det er bare en myte, en 18" kan slå like kjapt som en 8" med riktig forsterker.

Disse 10K, skal det være til ALT? spiller, forsterker(e), høyttalere, sub og alt av kabler?

Når det kommer til spiller, så er pioneer og alpine sikre valg.

Du skriver også om diskant og sub, men du må være oppmerksom på at det er en masse mellom der, da gjerne kalt mellomtone, og har du ikke det så låter det fælt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...