TheOnlySniffy Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Hei Jeg vil gjerne koble pcen min til tven men vet ikke helt hvordan man gjør det. Pcen min har 4x USB, 1x SD og 1x VGA. Tven min har SCART, S-Video og DVI. Jeg er taknemlig for all hjelp jeg kan få. - SebyS98 Endret 25. juni 2011 av SebyS98 Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 PS. Tven min har IKKE HDMI... Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 S-Video? eller Google Søk. S-Video også... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Du trenger en omformer, som f.eks denne: http://www.cableworld.no/adaptere/audiovideo-adapter/vga-til-video-konverter.asp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Har ikke PC-en HDMI eller DVI? (De to er kompatible). S-video etc. pleier å bli ganske elendig kvalitet. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Har ikke PC-en HDMI eller DVI? (De to er kompatible). S-video etc. pleier å bli ganske elendig kvalitet. Nope Pcen min har kun VGA. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Med S-video og VGA-til-composite/Svideo/RGB blir du begrensa til maks 720x576 litt avhengig av adaptertype og skjermkort. (RGB er teoretisk best). Med VGA til DVI-konvertere (dyrere!) skal du i teorien ikke ha noen begrensning. Har selv aldri sette slike i "action" så jeg tør ikke si hvordan kvaliteten blir. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Du trenger en omformer, som f.eks denne: http://www.cableworld.no/adaptere/audiovideo-adapter/vga-til-video-konverter.asp Må man ha en sånn ormformer eller kan man bare bruke en VGA til DVI kabel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 VGA til DVI kabel er umulig. DVI til VGA er mulig, fordi en DVI utgang kan også inneholde VGA siganaler. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Jeg har en PS3, og lurer på om man kan bruke DVI til HDMI for og få HD kvalitet? Endret 1. juli 2011 av SebyS98 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har en PS3, og lurer på om man kan bruke DVI til HDMI for og få HD kvalitet? Ja, så lenge skjermen støtter HDCP. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har en PS3, og lurer på om man kan bruke DVI til HDMI for og få HD kvalitet? Ja, så lenge skjermen støtter HDCP. Hvordan finner man ut det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Tror de aller fleste skjermer gjør det. Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Ok tenker og bestille disse kablene: Denne for og koble Pcen til tven: Min lenke Og denne for og koble PS3en til tven: Min lenke Ser dette greit ut? Endret 1. juli 2011 av SebyS98 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Hvis du har VGA på PC og skal koble til DVI på TV-en så må du ha en TV som støtter DVI-A. Tror ikke alle TV-er gjør det. Lenke til kommentar
Margul Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Er det ikke sånn at DVI er det samme som HDMI, bare at DVI'en ikke har lyd? Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Det står på tven min over DVI inngangen: DVI-I (HD/PC) Endret 2. juli 2011 av SebyS98 Lenke til kommentar
TheOnlySniffy Skrevet 4. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2011 Men kommer DVI- HDMI kabelen til og fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå