123123 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Som tittel sier så handler det altså om å drikke alene.. Og spørsmålet mitt er da.. Har vi som drikker alene et problem? Å ta 2 pils etter jobb er jo selvsagt ikke ett problem med tanke på at da drikker man for tørsten skyld. Men her er det snakk om drikk-til-du-hører-stemmer fydla.. Mitt personlige problem er at jeg sliter med å være ute blant personer i fydla når jeg ikke får høre musikken jeg liker, spesielt når det er dance/trance/techno musikk på full guffe da dette fører til ett ekstremt høgt stress/angst nivå.. Er det noen andre som kan se seg selv i dette? eller er det noen som har et slags råd for en 22 åring som liker litt for godt alkohol men som ikke kommer seg ut dørene på en lørdags kveld? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Her lukter det blivende alkoholiker. Endret 25. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
123123 Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Her lukter det blivende alkoholiker. Føler meg ikke som alkoholiker og har både nærme venner og kjæreste.. problemet er at jeg ofte er alene i helgene siden jeg har flyttet til en plass der jeg ikke kjenner så mange.. og det med musikken.. det passer ekstremt bra at du har bilde av syd barrett, og nicket ditt er fett.. for det er det som er tingen.. syd barrett og pink floyd er det eneste eg vil hørre i fylda (og metal), og musikk betyr alt for meg i fydla.. alkohol er som en tripp.. det skal vere behagelig... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Det som bekymrer meg er det at du drikker deg dritings alene. Dette kan muligens være begynnelsen på noe, men forhåpentligvis er det en forbigående fase. Er det noe du flykter fra? Du bør sosialisere deg mer. Jeg er sikker på at du finner en gjeng som nyter Interstellar Overdrive og Shine on You crazy Diamond i nærheten av ditt nye hjemsted. Endret 25. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Som tittel sier så handler det altså om å drikke alene.. Og spørsmålet mitt er da.. Har vi som drikker alene et problem? Å ta 2 pils etter jobb er jo selvsagt ikke ett problem med tanke på at da drikker man for tørsten skyld. Men her er det snakk om drikk-til-du-hører-stemmer fydla.. Mitt personlige problem er at jeg sliter med å være ute blant personer i fydla når jeg ikke får høre musikken jeg liker, spesielt når det er dance/trance/techno musikk på full guffe da dette fører til ett ekstremt høgt stress/angst nivå.. Er det noen andre som kan se seg selv i dette? eller er det noen som har et slags råd for en 22 åring som liker litt for godt alkohol men som ikke kommer seg ut dørene på en lørdags kveld? Ja, det er (potensielt) et problem og du bør absolutt kutte det ut. Det er veldig lett å ikke ta det alt for seriøst, men hvis vanene setter seg kan du få et ganske stort problem. Anbefaler i første omgang at du dropper å drikke alene noen kvelder fremover, og prøve kjenne etter om det er noe du føler et sug etter. Gjør du det må du enten slutte med en gang eller finne noen å snakke med om det i litt mer seriøs grad enn diskusjon.no. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skjønner ikke hvorfor det skulle være så mye 'bedre' å drikke seg dritings så lenge det er sammen med andre tullinger som gjør det samme. 2 Lenke til kommentar
V1ktor1a Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skjønner ikke hvorfor det skulle være så mye 'bedre' å drikke seg dritings så lenge det er sammen med andre tullinger som gjør det samme. Det er fordi da er man ikke like ensom jeg selv synes det er mye bedre å drikke meg drita med venner en å sitte hjemme driting å se på tv eller no da kan man likså godt la være å drikke seg drita... Lenke til kommentar
Special P Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Joffeloff har et lite poeng, selv om jeg personlig synes det er ganske stusselig å dikke seg full alene. Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg ser ikke noe nevneverdig problem med å drikke seg full alene, eller for den saks skyld; røyke seg fjern alene - en gang iblant. For å mykne opp den stive kjedsommeligheten hender det at jeg drikker meg full, som oftest på whisky. Noen ganger erindrer jeg ikke engang hvordan jeg endte opp i senga , noe jeg selvsagt ikke er stolt av. Men det er et ufravikelig faktum at uansvarlig konsumering av alkohol avstedkommer uhellsvangre tildragelser, så man legge bånd på seg, og dyrke et "sunt" og måteholdent forhold til alkohol! Jeg har i alle fall kuttet ned. Etterhvert demret det for meg at det var en smule patetisk å rave rundt alene i leiligheten dritings. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg ser ikke noe nevneverdig problem med å drikke seg full alene, eller for den saks skyld; røyke seg fjern alene - en gang iblant. *Snip* Etterhvert demret det for meg at det var en smule patetisk å rave rundt alene i leiligheten dritings. Emm, selvmotsigelse? Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg ser ikke noe nevneverdig problem med å drikke seg full alene, eller for den saks skyld; røyke seg fjern alene - en gang iblant. *Snip* Etterhvert demret det for meg at det var en smule patetisk å rave rundt alene i leiligheten dritings. Emm, selvmotsigelse? Jo, jeg er tilbøyelig til å innlate meg på den. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Hvor bor du? De fleste middelstore byer har jo rocke/metalpuber og lignende. Evt. kan du jo bare drikke på fest hvor du kjenner de som styrer musikken. Eller kanskje arrangere fest selv så du selv bestemmer musikken. Du burde definitivt ikke gjøre det til en vane å drikke alene. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg skjønner problemet ditt (for meg virker det f.eks mye mer koselig å sette i med allsang sammen med halvfulle irer med live irsk pubmusikk, enn å måtte høre på et stykke elektronisk dunk-dunk som folk liker å hoppe opp og ned til halvnakne). Men spørsmål: må du drikke deg full? For TheGnome har absolutt et poeng. Hvis du fortsetter slik så får du et veldig usunt elskforhold til alkohol og det å være full, og da har du automatisk et ganske stort problem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå