Gelali Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Hei! Jeg har en HP pc der jeg har åpnet den helt for å fjerne støv. Jeg har lest at garantien faller bort hvis man demonterer den, men hva med forsikringen? Vil den også falle bort? Takker for svar! Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Vilkåra for trygdinga avgjer, sjekk dei. Lenke til kommentar
Gelali Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Har sett på garantien, og der sto det at garantien gjelder maksimalt 2 år, men garantien har da gått ut for litt under et år siden. Mens forsikringen varer til september i år. Men i forsikringsvilkåret står det: "Du må følge fabrikantens anvisninger for montering, installasjon, bruk, ettersyn og vedlikehold." Og i garantivilkårene poengteres det at produktet ikke må deassembleres av kjøperen. Men deassemblering er jo nødvendig hvis man skal fjerne støv, uavhengig av om dette blir utført av profesjonelle verksteder eller privatpersoner. Som jeg forstår det vil forsikringen fortsatt gjelde så lenge demonteringen utføres av en HP-godtjent verksted. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Du har uansett reklamasjonsrett i fem år fra kjøpsdato, og den bortfaller ikke hvis du åpner PC'en, så lenge inngrepet i seg selv ikke er skyld i skaden som oppstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå