Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda octavia passende for meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan se på alle modellene de selger. Den modellen jeg tror det er minst verditap på er yaris med 1,4D motor, til 174000. Såpass lite som du kjører hadde du fått veldig bra betalt for den om 5 år og dermed et lavt verditap over de 5 årene du ville eid den.

Så var det igjen det med bagasjeplass da :) Det er en åpenbar grunn til at jeg skal ha plassen bak, Yaris har ikke det, så selv om jeg setter pris på noen bryr seg nok til å hjelpe, men det er en grunn til de større modellene, så ikke overprøv den vurderingen, takk :)

Hvis du ikke skal ha med fotoutstyr og folk i baksetet samtidig kan du legge ned baksetene. Jeg tror du vil bli overrasket over plassen.

Lenke til kommentar

Du kan se på alle modellene de selger. Den modellen jeg tror det er minst verditap på er yaris med 1,4D motor, til 174000. Såpass lite som du kjører hadde du fått veldig bra betalt for den om 5 år og dermed et lavt verditap over de 5 årene du ville eid den.

Så var det igjen det med bagasjeplass da :) Det er en åpenbar grunn til at jeg skal ha plassen bak, Yaris har ikke det, så selv om jeg setter pris på noen bryr seg nok til å hjelpe, men det er en grunn til de større modellene, så ikke overprøv den vurderingen, takk :)

Hvis du ikke skal ha med fotoutstyr og folk i baksetet samtidig kan du legge ned baksetene. Jeg tror du vil bli overrasket over plassen.

Tja, problemet er mer at sjansen er stor for begge deler, så da tenker jeg at å tenke fremtidsrettet er bedre for meg, enn å tenke på situasjonen som kanskje er nå.

Lenke til kommentar

Jeg hentet inn tilbud fra Toyota i dag på nye avensis

Navitech pluss inkl. vinterdekk 367 000 ink metalliclakk og ca samme utstyrsnivå som Octavia m. automat, med gir var det 326 000 kr.

Noen venner hevdet Toyota var billigere og mer driftsikker, men kan da ikke tro Skoda er noe verre, spes når jeg skal ha den rundt 5 år og begge har 5 års garanti uansett?

Lenke til kommentar

Så lenge du har 5 års garanti på begge biler så skal du ikke noen utgifter på feil\mangler utover normal slitasje.

Skoda har de siste årene ligget på samme nivå\over Toyota her i Norge når det gjelder kundetilfredshet, LINK

Min Octavia er 6 år. En demper på bakluka ble byttet på garantien etter 2 år. Fikk i år en lekkasje på klimanlegget, kostet 3500kr å få ordnet den hos Skoda.(ink ny gass til Klima)

Endret av trra
Lenke til kommentar

I forhold til metallic farge/ vanlig farge - er det noe forskjell der?

Mitt interiør blir slik:

http://www.skoda-auto.no/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTI2ODAy

Jeg har fått tilbud på elegance utgave med tilsvarende - liker det veldig godt, da vi har tilsvarende i Audien vår.

Som eksteriørfarge tenker jeg vanlig mørkeblå - men vil metallic sort e.l. være bedre kanskje som kontrast?

Lenke til kommentar

Jeg tenker følgende om de som kjører Skoda: Eieren er enten fattig eller gjerrig.

Beklager, gamle myter tar tid å avlive.

Mens de som faktisk har peiling på nye biler skjønner at vedkommende er smart som ikke betalte de ekstra pengene for en VW. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker følgende om de som kjører Skoda: Eieren er enten fattig eller gjerrig.

Beklager, gamle myter tar tid å avlive.

Liker å tro jeg er gjerrig, men samtidig kjører jeg også en annen bil som bruker 2 liter på mila. Og som vi alle vet, bensin er luksusvare. Med tanke på avgiftene på bil så kan man uansett ikke være fattig for å kjøpe seg en ny Skoda.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får skyte inn

Utstyrsnivå + eleganceutgave på Skoda octavia som er rimelig rå innvendig: 287 000 kr

Toyota noenlunde tilsvarende m. automat: 367 000

manuell gir: 326 000

VW: 350 000 +++

Audi: 490 000 (A4 stasjonsvogn)

nå - kall meg gjerrig, men velger jeg skoda får jeg for mitt vedkommende en fet bil, spesielt innvendig for en som dingsefrelst, sparer xx tusen kroner og kan nedbetale leilighetslånet kjappere også :)

Lenke til kommentar

1,6 105 hk TDI 7-trinns DSG 125 73 801 296 66 (golf stasjonsvogn, highline)

1,6 TDI CR 105 Hk 7-trinns DSG (Aut.) 325 400 (tilsvarende Octavia)

Det ser ut som golf faktisk er 30 tusen lavere priset.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Skoda`n du nevner har mer utstyr enn golfen ; bi-xenon, skinninteriør, navi, parkerinsensor foran og bak. Legger du til dette utstyret på golfen er den plustelig oppi 350.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Bilene du sammenligner med er nesten utelukkende en klasse større sammenlignet med Octavia. Da er det ikke rart om den virker billig:)

Det er nok fordi de er det nærmeste å sammenlikne med i forhold til de behovene jeg har. Golf stasjonsvogn var ikke så nærliggende. I tillegg har ikke passat mer enn 20 l mer plass enn octavia, og avensis har mindre, så unaturlig å sammenlikne syns jeg ikke :)

Hva angår prissjekken din - tror du må finne kalkulatoren, for 325400 er ca 40 000 mer enn octaviaen, og jeg tviler sterkt på at du en gang kjenner utstyrslisten på octavien :)

Lenke til kommentar

Bilene du sammenligner med er nesten utelukkende en klasse større sammenlignet med Octavia. Da er det ikke rart om den virker billig:)

Det er nok fordi de er det nærmeste å sammenlikne med i forhold til de behovene jeg har. Golf stasjonsvogn var ikke så nærliggende. I tillegg har ikke passat mer enn 20 l mer plass enn octavia, og avensis har mindre, så unaturlig å sammenlikne syns jeg ikke :)

Hva angår prissjekken din - tror du må finne kalkulatoren, for 325400 er ca 40 000 mer enn octaviaen, og jeg tviler sterkt på at du en gang kjenner utstyrslisten på octavien :)

325 er for octavia, 296 golfen. Samme motor,samme girkasse, highline på golf, L&K på octavia. Det er teknisk sett svært like biler. Octavia er marginalt større. Det irriterer meg endel fordi mange tror en Octavia er noe annet enn det det er. En Octavia er som en Ford focus stasjonsvogn, eller en golf stasjonsvogn. Det er ihvertfall dumt å velge bensin octavia til 286 tusen over diesel golf til 296 tusen.

1258724054635_468.jpg

Endret av festen
Lenke til kommentar

Skoda`n du nevner har mer utstyr enn golfen ; bi-xenon, skinninteriør, navi, parkerinsensor foran og bak. Legger du til dette utstyret på golfen er den plustelig oppi 350.

Jeg så ikke Skoda med 7 trinns tiptronic og den motoren til noen lavere pris, men kanskje de hadde en som var mer sammenlignbar med golfen i utstyr? Da burde jo den kostet 270 ?

Lenke til kommentar

325 er for octavia, 296 golfen. Samme motor,samme girkasse, highline på golf, L&K på octavia. Det er teknisk sett svært like biler. Octavia er marginalt større. Det irriterer meg endel fordi mange tror en Octavia er noe annet enn det det er. En Octavia er som en Ford focus stasjonsvogn, eller en golf stasjonsvogn.

Og jeg som trodde vi sammenliknet epler og epler, og ikke epler og banaer :) - L&K har du vel sjekket utstyrslisten på antar jeg? :)

Røfflig lik Golf stasjonsvogn som elegance med ca samme utstyrsmengde koster 337980 - kan sikkert ta litt av der siden pakkene ikke helt beskriver innhold, men tok magefølelse for hva som var hva. Det er da ca 50 000 høyere enn min, L&K er over Elegance med utstyr - faktisk spratt prisen opp til 350 000 på golfen når jeg begynte å lese hva som var standard på L&K bilen, og da tok jeg ikke med alt :)

Hva angår disel og bensin - ser ikke hvorfor det er dumt når premissene dine hviler på feil grunnlag, du antar jo ting du ikke har fnugg av belegg for å hevde i mange tilfeller. Mitt kjøreforbruk og hva disel koster ekstra for bilene jeg vil ha forsvarer ikke differansen.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

325 er for octavia, 296 golfen. Samme motor,samme girkasse, highline på golf, L&K på octavia. Det er teknisk sett svært like biler. Octavia er marginalt større. Det irriterer meg endel fordi mange tror en Octavia er noe annet enn det det er. En Octavia er som en Ford focus stasjonsvogn, eller en golf stasjonsvogn.

Og jeg som trodde vi sammenliknet epler og epler, og ikke epler og banaer :) - L&K har du vel sjekket utstyrslisten på antar jeg? :)

Røfflig lik Golf stasjonsvogn som elegance med ca samme utstyrsmengde koster 337980 - kan sikkert ta litt av der siden pakkene ikke helt beskriver innhold, men tok magefølelse for hva som var hva. Det er da ca 50 000 høyere enn min, L&K er over Elegance med utstyr - faktisk spratt prisen opp til 350 000 på golfen når jeg begynte å lese hva som var standard på L&K bilen, og da tok jeg ikke med alt :)

Hva angår disel og bensin - ser ikke hvorfor det er dumt når premissene dine hviler på feil grunnlag, du antar jo ting du ikke har fnugg av belegg for å hevde i mange tilfeller. Mitt kjøreforbruk og hva disel koster ekstra for bilene jeg vil ha forsvarer ikke differansen.

Jeg tror diesel uansett holder seg langt bedre i verdi. Sammenligningen av utstyr blir egentlig teoretisk. Hvis du vil ha den motoren og automatisk girkasse som nærmest er nødvendig om du driver med bykjøring har dessverre ikke Skoda noen billig utgave som jeg kan se. Så da blir jo golfen 30 tusen mindre.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...