Gå til innhold

Gaming pc - hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Vel da har jeg knotet litt igjen og laget dette. :innocent:

post-224144-0-04814700-1309031462_thumb.png

Så er dette bra, og er det noe jeg burde endre? Jeg skal bruke Pcen primært til gaming og internett surfing.

Btw.. Høyttalerne er ikke viktig ettersom jeg kommer til å bruke Headsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et blilligere hovedkortalternativ er P8Z68-V PRO

WD Green diskene er både stille og miljøvenlige (De bruker lite strøm), men de er tregere en black serien. 60gb ssd holder ikke til OS og flere spill, så jeg ville ha valgt en bedre harddisk (WD black/sansung spinpoint)

Er ikke så oppdatert på kjøling, men det virker som det som er inne nå er:

ANTEC KÜHLER H2O 620

Corsair H60 (og H50... og h100.. og h70)

Om du ikke vil ha vann er noctua også ganske bra.

Lykke til med byggingen!

/aragagg

Endret av aragagg
Lenke til kommentar

En del unødvendig bruk av penger, men det vil fungere fint.

Hva skal du f.eks med en mus til nesten 1000kr? Med mindre du har noen ekstremt gode referanser så holder Logitechs MX518 lenge og dessuten til ca6-700kr mindre.

Det er vel få spill som vil ha nevneverdig nytte av å lagres på SSD. Noe kjappere lastetider, men man kan jo spørre seg selv om fire sekunders ventetid kontra seks er verdt flere hundre kroner. 60GB kan uansett bli litt lite etterhvert, så hvis du sløyfer luremusa så kan du jo legge penger i en 100-120GB SSD istedet.

Kabinettet er kjølig og fint, men suger til seg støv i mengder pga. perforering fra ende til annen. Et fullgodt og rimeligere alternativ er CM 690II Advanced eller evt. Fractal Design R3. Med mindre du tenker å kjøre Crossfire så er PSU overkill deluxe. Selv i så tilfelle holder det med HX750. Corsair HX650W holder i massevis til ett HD6970 i dette oppsettet.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

SSD'en skal vel gå til cache'ing av HDD (z68 og grensen er 60gb)? men hvorfor ikke en kjappere, nye corsair og vertex har vel rundt 500/500 og det må vel påvirke hvor kjapt den vil cache HDD'en ? Har kanskje ikke så mye å si for det går kjapt uansett.

Hitachi Deskstar 7k300 2TB er også litt kjappere ser det ut til med 6gb/s og til "nesten" samme pris :)

Sikkert en evig diskusjon rundt det med Nvidia vs ATI. Har hatt litt fjås og krøll med ATI kortene jeg har hatt og går tilbake til Nvidia - orker ikke sånn artifacts drit og driver BSOD opplegg + en del spill jeg skal ha fremover bruker funksjonene som Nvidia har. Faktisk leste jeg at jeg kan sette inn ett rimelig billig dritt kort fra Nvidia ved siden av 580 for å gjøre regne operasjoner - har ikek sjekka noe mer rundt akuratt det og hvordan det funker og sånn.

Om du går for luft i stede så har jeg også gode erfaringer med Noctua :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...