CFM Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Har i det siste hatt periodevis med mekanisk klakkelyd fra motoren når den går på tomgang. Gir jeg på eller stopper motoren og starter den på nytt forsvinner lyden. Dette er når motoren er kald. Det første jeg tenker på er frihjulet til dynamoen, men etter nærmere titt så ser det i orden ut. Altså jeg kan vri den ene veien og dynamoen frir ut når jeg vrir den andre veien. Hører dog ut som at lageret skulle vært gåent siden det skaper litt når jeg vrir den slik at den frir ut. Det er også litt slakk (1-2mm) når jeg drar i frihjulet, altså ut fra dynamoen og da klukker det. En annen ting er når jeg vrir på servopumpa frem og tilbake så høres også en svak klukking. Mulig reimhjulet? Bilen er en 2002 Audi A6 1.9TDI med AWX motoren og 140Ah dynamo. Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 skal ikke være slakk i frihjulet.. prøv bilen uten "vifte" reim Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Starte bilen uten viftereima?! Får prøve å bytte frihjulet først da. Dynamoen sitter bom fast, prøvde å ta den ut i stad for å se nærmere på frihjulet. Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 jepp, du kan starte bilen uten reima for å sjekke om u-lyden forsvinner vannpumpa drives av registerreima, så det skal ikke bli noe problem med kjølinga. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Her er en video av frihjulet: Det virket som at det satt litt fast første gangen jeg roterte det motsatt vei men det løsnet fort. Høres ut som at det skraper litt når det frir og det kan jo beveges litt frem o tilbake. Er kanskje lageret gåent? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå