Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg av mens jeg spiller Sims 3

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Sims 3 da det kom ut, altså en god stund siden, og det funket helt fint på pcen min.

Men nå for noen måneder siden begynte jeg å spille, og etter er en liten time ble skjermen plutselig svart og dataen restartet av seg selv. Mulig denne pcen kan ha en varmeskade, da den blir veldig varm under spilling. Har prøvd spillet på flere andre pcer i huset også, som ikke skal være varmeskadet eller skadet på noen annen måte, men det samme skjer her. Har også prøvd det på en stasjonær som skal tåle såpass krevende spill.

Jeg vet at alle pcene jeg har spilt det på er mer enn gode nok i forhold til spesifikasjonene som spillet krever, men jeg aner ikke hva som feiler de/spillet og det er kjempeirriterende! Håper det finnes noen kloke hoder her inne som har gode idéer til hvordan jeg kan fikse problemet evt. hvilken pc dere ville anbefale som burde klare å kjøre spillet optimalt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sims skal jo gå på det meste som du selv sier. Det høres litt ut som om det er noe feil med spillet siden det tryner overalt.

Det eneste jeg kan anbefale er å oppdatere drivere samt å kjøre DXDIAG for å sjekke at det ikke er noe feil med DirectX.

Takk for raskt svar! Glemte å si at den ene pcen jeg har prøvd det på, har Sims 2 med mange tilleggspakker installert og det funket helt fint. Vet ikke om Sims 3 er så veldig mye mer krevende eller?

Nå har jeg oppdatert drivere så får vi se om det funker her. ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar begge to, men nå er problemet fikset!

Ja har sjekket temperaturen, og den var visst veldig høy, men har nå fått hjelp til å laste ned oppdateringer til skjermkortet + at jeg bruker et avkjølingsbrett med vifte i, og nå funker det! Spillet har kjørt i 4 timer nå uten problemer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å blåse pcen din ren fra støv viss du vil skru pcen opp :)

Viss ikke anbefaler jeg deg å ta støvsuger munnen på der lufta blåses ut av pcen :)

Jeg skrudde opp hele pcen min til jeg fant vifta, som var gjemt veldig godt :S

Å der brukte eg Q-tips på vert blad å gjor den helt ren for støv. Brukte 1 times tid på dette, å etter det så har jeg ikke hørt vifta i det hele tatt å tempen sank med nesten 20*C :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...