Decline Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 At man blir banket opp på gata for å vise at man er homofil, viser vel at det fortsatt er nødvendig med slike opptog, dessverre. Jeg må innrømme at jeg aldri har vært noen fan av disse opptogene, da jeg syns de er litt fjollete - mange homofile er som deg og meg i oppførsel og utseende. Se f.eks Torstein Dahle. Men det er nå min mening, folk må få gjøre som de vil, og som sagt, dette viser jo behovet for det. Og trådstarters dårlig forankrede fordommer viser det samme. 8 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 På hvilken måte er det naturlig og har alltid forekommet? kan godt hende, men kom med kilder. Tja, vi vet det forekom hos vikingene (det er funnet slike pinner med innskripsjoner som "<navn> har bæsj på staken", fritt sitert), utover det har jeg ikke studert temaet så mye. Pedofili er en legning, pedofili er ikke overgrep. Det er galt når noen overgriper seg mot noen andre, uansett legning man har. Pedofili er riktignok en legning. Og en lovlig legning. Men det er ikke lov å handle ut fra den legningen, fordi barn ikke er en likeverdig part i forholdet. Hva er greia med at homoseksuelle alltid skal agitere? Det er vel legalt å være homse i Russland slik som Norge og div. andre land, alikevel "må" de liksom ut å skrike (også her i landet) For Russlands del er det lovlig å være homofil (fra 1917 til 1930, og legalisert igjen i 1993), men de opplever fortsatt ekstrem diskriminering (fra slike som regner det som unaturlig og perverst), så de har absolutt noe å protestere om. De utsettes for overgrep. Og det er ikke greit. For Norges del er det fortsatt krefter som GfE som tydeligvis mener det er rett og riktig å slå homofile for å være homofile. Mener du det er greit? Man ser aldri hetrofile gjør så stort nummer ut av legningen sin, for å si det sånn. Nei, hvorfor skulle vi det? Ingen plager oss fordi vi er heterofile. 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Nei, hvorfor skulle vi det? Ingen plager oss fordi vi er heterofile. Bortsett fra en og annen redneck som år om annet tyr til knyttnever, så er jo ikke homser en diskriminert samfunnsgruppe lengre, iallefall ikke i Norge. Alikevel har man disse paradene. Det får meg til å mistenke at mange av disse rett og slett ikke trives hvis de blir mainstream, men må ha oppmerksomhet og fremstå som undertrykt utgruppe hele tiden. Kom til å tenke på rollefiguren (homsen) Daffyd i tv-serien Little Britain. > Daffyd Han parodierer vel på en måte dette, når han "insisterer" på å være eneste homsen i landsbyen (undertrykt sådan) og blir like skuffet hver gang han oppdager andre (lykkelige) homser. Der gjelder vel ikke alle, men ganske mange tror jeg Endret 26. juni 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Nei, hvorfor skulle vi det? Ingen plager oss fordi vi er heterofile. Bortsett fra en og annen redneck som år om annet tyr til knyttnever, så er jo ikke homser en diskriminert samfunnsgruppe lengre, iallefall ikke i Norge. Alikevel har man disse paradene. Det får meg til å mistenke at mange av disse rett og slett ikke trives hvis de blir mainstream, men må ha oppmerksomhet og fremstå som undertrykt utgruppe hele tiden. Kom til å tenke på rollefiguren (homsen) Daffyd i tv-serien Little Britain. > Daffyd Han parodierer vel på en måte dette, når han "insisterer" på å være eneste homsen i landsbyen (undertrykt sådan) og blir like skuffet hver gang han oppdager andre (lykkelige) homser. Der gjelder vel ikke alle, men ganske mange tror jeg I'm the ooonly gay in the village! Diskriminering finner man nok fortsatt. Og vold fra tid til annen. Det er naivt å tro at det ikke er de som finner det akseptabelt å banke homser selv i dag. Men nå er det også et spørsmål om hva folk sier. Psykisk trakkasering kan ha sin betydning det også. Rent bortsett fra det ser jeg fortsatt ikke problemet. De er fredelige, ikke-voldelige, fargerike og morsomme. Kan du egentlig sette fingeren på hvorfor du ikke syns det er greit? Og forøvrig, hva mener du om vold mot homofile? Kan det forsvares? 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Så lenge det finnes folk som ikke liker gaypride parades, må vi ha gay pride parades, den dagen, 100% av befolkinga syns det er greit, trenger man ikke lengre å ha de. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Kan du egentlig sette fingeren på hvorfor du ikke syns det er greit? Det er vulgært, ekkelt & smakløst, både fremtoningen og kledsel (altså paradene. Er ikke legningen i seg sjøl jeg har imot) Endret 26. juni 2011 av Mr.M 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Kan du egentlig sette fingeren på hvorfor du ikke syns det er greit? Det er vulgært, ekkelt & smakløst, både fremtoningen og kledsel (altså paradene. Er ikke legningen i seg sjøl jeg har imot) Så folk må kle seg i din smak? Jeg ser daglig folk som kler seg smakløst ekkelt og vulgært, uten at de fortjener bank av den grunn. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Så folk må kle seg i din smak? Har jeg sagt det? Jeg ble spurt om hva jeg synes Men du synes kanskje skjeggete bamser i sado-maschikist lær og nagler som slikker hverandre på kroppen er et vakkert syn i gatebildet? Endret 26. juni 2011 av Mr.M 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Så du synes at folk må kle seg i din smak? Har jeg sagt det? Jeg ble spurt om hva jeg synes Bedre? Endret 26. juni 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Kan du egentlig sette fingeren på hvorfor du ikke syns det er greit? Det er vulgært, ekkelt & smakløst, både fremtoningen og kledsel (altså paradene. Er ikke legningen i seg sjøl jeg har imot) Da vil jeg på det sterkeste kreve et forbud mot BMW X3. Jeg mener mye det samme om BMW X3.. Men fra spøk til banan, hvorfor skal de egentlig bry seg om at du syns det? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Virker på meg som om de homsene som åpenlyst må vise sin perversjon gjør det fordi at de liker å irritere andre. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Virker på meg som om de homsene som åpenlyst må vise sin perversjon gjør det fordi at de liker å irritere andre. Perversjon? Hvordan er det perverst? "Perversion is a concept describing those types of human behavior that are a serious deviation from what is considered to be orthodox or normal. Although it can refer to varying forms of deviation" Minst 3 av 10 er homofile/bifile, hvordan kan det være unormalt? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 De fleste homser viser ikke sin "perversjon" i det daglige, men av og til har de festivaler og parader hvor de viser frem litt ekstra. Blir som når folk drar på seg bunaden på 17.mai. 1 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Flimzes: Det var noen saftige tall du opererer med der. Endret 26. juni 2011 av Gutten fra eventyret 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Blir som når folk drar på seg bunaden på 17.mai. Ja det blir vel det neste, at de skal ha homoparaden i 17. mai toget Det blir festlig med simulert kuk-suging på dildoer og gamle menn i lær som pisker hverandre mens de synger "Ja vi elsker dette landet" 4 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Hahaha. Herlig. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Blir som når folk drar på seg bunaden på 17.mai. Ja det blir vel det neste, at de skal ha homoparaden i 17. mai toget Det blir festlig med simulert kuk-suging på dildoer og gamle menn i lær som pisker hverandre mens de synger "Ja vi elsker dette landet" Ja, var vel nøyaktig det jeg sa. Tullebukk Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Flimzes: Det var noen saftige tall du opererer med der. Skal vi se, litt mer spesifisering så har ca 30% visse følelser for samme kjønn, og rundt 15% anser seg selv som bi/gay. Finner litt varierende undersøkelser når jeg søker, men det er flere anonyme undersøkelser som viser samme tallene fra rundt om i verden. Det var også tallene vi fikk på skolen. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Ser ut som oppblåsbare Ken får seg en real trøkk der, ja. Er dette så forskjellig fra hooligans på en engelsk fotballkamp, eller f.eks. mellom 2 parter med forskjellig syn i ett demonstrasjonstog? Vi vil alltid ha en gruppe blant oss som søker det å ytre vold uansett hva de eller du måtte mene om temaet. Man lar seg støte av mange forskjellige ting. Det "du" blir støtt av blir kanskje ikke jeg støtt av og vice versa. Det er ikke temaet homofili bildet fokuserer sterkest på, men selve voldshandlingen, som ikke overrasker særlig mye. Slikt ser man jo en del av både titt og ofte i nyhetsbildet. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Flimzes: "følelser for samme kjønn" = homofili? Altså om man bryr seg om en kamerat så er man homo? Ja, da kan jeg forstå at du opererer med slike tall. Endret 26. juni 2011 av Gutten fra eventyret 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg