lisA- Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 <?php $m="06"; $d="25"; $y="11"; If(!checkdate($m,$d,$y)){ echo "Entry date is correct"; }else { echo "invalid date"; } ?> Jeg vil at hvis datoen er den 25 eller høyere, så skal det vises en melding. Hvordan får jeg til det? Nå vises den bare på den 25 som dere ser. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Greater than if() && Les noen minutter på det, så tar du det Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Greater than if() && Les noen minutter på det, så tar du det Jeg prøver å sette inn et større-enn tegn, men det funker ikke. Kan du gi meg fasiten, please? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Litt psedukode: if(checkdate(x,y,z) && datoen i dag > 24){ # det du vil her } Det viktigste er at du forstår hvorfor du gjør det Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Litt psedukode: if(checkdate(x,y,z) && datoen i dag > 24){ # det du vil her } Det viktigste er at du forstår hvorfor du gjør det Det skjønte jeg ingenting av. Ikke fikk jeg det til å fungere heller Jeg kan helt egentlig ikke PHP. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Det skjønte jeg ingenting av. Ikke fikk jeg det til å fungere heller Jeg kan helt egentlig ikke PHP. <?php if(date('d') > 25) { echo 'Dette vises når datoen er over 25'; } if(date('d') >= 25) { echo 'Dette vises hvis datoen er 25 eller over'; } ?> Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Er checkdate() en funksjon du selv har laget? Følgende kode burde forresten virke slik du vil, med mindre jeg har misforstått deg: <?php $m="06"; $d="25"; $y="11"; If($d > 24){ echo "Entry date is correct"; }else { echo "invalid date"; } ?> Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Er checkdate() en funksjon du selv har laget? Følgende kode burde forresten virke slik du vil, med mindre jeg har misforstått deg: <?php $m="06"; $d="25"; $y="11"; If($d > 24){ echo "Entry date is correct"; }else { echo "invalid date"; } ?> Nei, jeg fant hele scriptet på en eller annen nettside. Men hva er da dette godt for? $m="06"; $d="24"; $y="11"; Endret 25. juni 2011 av lisA- Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Du har med andre ord kopiert koden uten å vite noe som helst om hva som faktisk foregår? Det er ikke helt bra. Bruk koden til Thomas, du, så slipper du å bruke tid på å forstå hva m, d og y er gode for. Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Takk for hjelpen. Men hvor vanskelig er det egentlig å finne ut hva meldingen er om det ikke hadde vært den 25. enda? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 checkdate() er faktisk en av PHPs funksjoner. Jeg var ikke klar over den funsksjonen før nå, men er jo sikkert grei å ha lisA: Les litt grunnleggende om PHP. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Denne her er til deg, lisA- Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Denne her er til deg, lisA- Takk for det, men jeg gidder ikke å sette meg inn i alt det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå