hvakrg Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Sitter på en Asus UL30A som jeg har hatt en del problemer med. Den ble kjøpt rett før jul 2009, og midt i 2010 begynte jeg å få problemer med at skjermbildet forsvant når jeg gjorde ting som var tungt for GPUen, som f.eks. se en film, eller bare aktivere Aero i Windows. Jeg sendte den inn for reparasjon for ett par måneder siden, og de skiftet ut hovedkortet, men når jeg fikk den igjen så var problemet der i enda større grad, så jeg sendte den inn enda en gang, og de byttet ut hovedkortet nok en gang. Etter dette har jeg ikke lenger hatt det samme problemet, men de siste par ukene har maskina begynt å noen ganger låse seg når jeg ser på film eller stream. De to første gangene var det altså nøyaktig samme feil, nå er det en feil som materialiserer seg på en litt annen måte, men i bunn og grunn så er det nok ett defekt hovedkort denne gangen også, så sånn sett er det jo samme delen som har vert defekt 3 ganger. Gjelder dette som samme feil tre ganger slik at jeg kan heve kjøpet? Hvem henvender jeg meg isåfall til om jeg vil heve kjøpet? All kommunikasjon jeg har hatt når det kommer til reparasjoner har vert direkte til Asus' service partner, kontakter jeg disse, eller butikken? Ett mulig problem er at jeg kjøpte PC'en gjennom firmaet til min bror som igjen kjøpte den fra Norek som bare selger til firmaer, gjør dette at jeg må rette kravet mot min bror, eller kan jeg rette det mot Norek eller Asus? Om jeg må rette det mot min bror så er det bare å glemme hele greia for det kommer jeg ikke til å gjøre. Endret 25. juni 2011 av hvakrg Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ett mulig problem er at jeg kjøpte PC'en gjennom firmaet til min bror som igjen kjøpte den fra Norek som bare selger til firmaer, gjør dette at jeg må rette kravet mot min bror, eller kan jeg rette det mot Norek eller Asus? DU må retta kravet til bror din, ja, det er formelt HAN som er din seljar. Sjølv har bror din som kjøpar rettar kva gjeld Norek (seljaren hans). Dei vert normalt ikkje regulerte av lov, men av dei avtalevilkåra som Norek har for sine kjøparar. Seier ikkje desse noko om saka, gjeld reglane i DENNE lova: http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html Som du vil sjå av §39 om heving her er det lite truleg han har nokon rett til det. "Samme feil 3 ganger" er i alle fall ingen rett til heving etter denne lova. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Ok, takk skal du ha, da blir det nok til at jeg bare henvender meg til Asus for reparasjon igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå