skippervorse Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Har nettopp kjøpt mitt første DV kamera (impulskjøp canon 650i) og oppdager fort at her må det kjøpes mer ting og tang for å bli operativ. Det jeg i første omgang ønsker å kunne gjøre er å redigere video. Jeg trenger vel da et firewirekort til PC'en og et redigeringeringsporgram. Jeg ønsker meg noe som er enkelt å bruke og som virker uten for mye fikling og problemer. Ser ut som standarpakken de fleste selger er Pinnacle Studio 8 inkludert firewirekort, men er dette den beste løsningen for nybegynnere? Firewirekort kan vel også kjøpes separat, og er det noen forsjell på kvalitet ol her? Det jeg ønsker er altså: - En løsning for nybegynnere, behøver ikke være spekket med avanserte funksjoner, men må være lett å lære/bruke for nybegynner. - Grei å installere (både hw og sw - drivere osv osv) - Må være stablit, og fungere på en vanlig PC med win 2000 Pro - Bør ikke koste for mye, men betaler heller noen 100 lapper ekstra for å få noe som er stabilt og enkelt å komme igang med. Anbefalinger? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Pinnacle Studio 8 er et veldig godt alternativ. Ikke alltid like stabilt, men det er veldig enkelt å bruke. Noen har absolutt ingen problemer med ustabilitet... Du kan kjøpe IEEE1394 kort separat, men du betaler ikke mye for det kortet som følger med i Studio DV 8 pakken - dette er til gjengjeld et veldig godt kort til dette bruket. Skal du kjøpe eget IEE1394 kort, så hold deg unna alt som er basert på NEC chip. Best er Texas Instruments baserte kort. (PS: I Studio DV 8 pakken følger også DV kabel med - sparer enda flere kroner der) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå