SR13 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Hei, jeg fikk en 3er på matte eksamen i 10ende. Det er ca 8 dager siden jeg fikk vitnemålet. Har forsatt to dager på meg til å klage. Dette var en skriftlig eksamen. Har hørt at jeg ikke trenger å begrunne, men ossen sender jeg klagen til skolen? post eller email? og hva skal jeg skrive ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Du skal skrive "Jeg klager på eksamen i "fagnavn"" og du skal sende det skriftlig, hvilket vil si papirlapp, epost, brev, brevdue osv osv. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Krava er nok noko høgare enn dette, føresegn 724 til opplæringslova seier i §5-6: Klagen må fremjast skriftleg, og underskrivast av klagaren eller eventuelt av ein med fullmakt. Klagen skal nemne det vedtaket som det blir klaga på, og dersom det er nødvendig, gi opplysningar som gjer det mogleg å avgjere spørsmål om klagerett og om klagefristen er halden. Klagen bør innehalde årsaka til klagen, bortsett frå klagar etter § 5-9. Ein må og, om det vert dissens i saka, kunna prova at klaga ER levert i tide. Altså bør ho anten sendast rek eller leverast personleg. §5-9 som det vert vist til gjeld klage på skriftleg eksamen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå