Gå til innhold

[Løst] i5 2500k vs AMD Phenom II X6 1075T

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som har en benchmark test mellom disse CPUene? :p

Jeg vet selv at i5 2500k er bedre til gaming, å værtfal like bra, hvis ikke bedre til det meste annet..

Men jeg har en venn, som srkyter av denne CPUn, men jeg sier at i5 2500k er mye bedre en den AMD CPUn, at den faktisk yter ca 50% mere i gaming.

Men han sier at AMD sin viser mye bedre score i 3D tester osv.. Noen av dere som har en test å gi meg så jeg kanskje kan få han til å kjøpe intel setup istedet? :)

Vet ikke om dette er riktig forum, lol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google-søk (eller Google Web Search) er Googles mest kjente tjeneste, og er verdens desidert største søkemotor med over 200 millioner søk hver dag. Google har over 8 milliarder sider indeksert på sine tjenere, som søkemotoren søker gjennom. De fleste andre av Googles tjenester ligger under Google-søk, deriblant Bildesøk og Froogle. Man antar at så mange som 80 % av alle Internettbrukerne benytter seg av Google Søk.

Når man utfører et søk med Google Søk, vil man som oftest få de mest relevante søkeresultatene først. Dette gjøres med en sofistikert evaluering av websider (PageRank), som Google ikke røper helt, for å forhindre sikkerhetstrusler og utnyttelser av systemet. Den baserer seg blant annet på hvor mange sider som lenker til det ene søkeresultatet, og hvor høy anseelse disse sidene har. Hvis for eksempel BBC lenker til en webside, vil denne lenken gi større utslag enn en lenke fra en tvilsom side som veldig få lenker til.

http://www.hardcoreware.net/intel-sandy-bridge-performance-review/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kødder du eller? :O

Har søkt på google en stund nå jeg, og tenkte mere på en benchmark test hvor dem viser forkjellige tester på disse CPUene.

Kan ikke si jeg fant så mange benchmark tester på den siden du fant? Eller jeg som er blind?

Lenke til kommentar

Skjerp deg -Zeitgeist- , dette er et diskusjons forum. Folk er her for å stille spørsmål osv.

Du kunne jo egentlig Google ALT som er her inne. Så hvorfor ikke bruk ditt eget råd og google etter hva et diskusjons forum brukes til....?

Ikke bry deg om han David_T, han troller.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Men, over til saken. Ja i5 2500k er bedre til gaming takket til dens "GPU teknologi" (husker ikke hva det nå heter). Men denne er kunn i bruk dersom du har et hovedkort som støtter det, og da snakker vi om de som er i høy prisklasse.

Har selv en i5 2500k, og er veldig fornøyd, selv om jeg har et hovedkort som ikke benytter dens GPU.

Lenke til kommentar

Hehe :D

Takker, et spørsmål til; det er vel ikke lurt å gå AMD setup?

Tenker på siden i5 2500k er jo ganske ny? og veldig bra? Den vil vel holde veldig lenge til gaming fremmover? :p

Og innen den tiden jeg trenger å bytte har vel mest sannsynlig intel lansert nye CPUer osv? :p

Vet jeg sikkert blir nødt til å bytte HK om jeg skal ha ivy-bridge eller hva det het, men har alltid likt Intel bedre en AMD :p

Vil vel ikke tape noe på å gå Intel-setup idag? :p

Lenke til kommentar

Ytelse/pris messig er i5-2500(k) vanskelig å slå. K modellel er "ulåst" som er bra om du vil overklokke. Ang innebygd gpu så har det samme ytelse som midt pris laptop, ikke bra men heller ikke dårlig når målt mot ati/nvidia men perfekt om du vil lage en stue pc til media avspilling.

Lenke til kommentar

I5 2500k er en bra prosessor, det samme er x6 også? Men minuset med x6 er at den bruker mye strøm.

Men jeg tro du ikke merker noe forskjell i bruk. Men ville selv valgt I7 2600K.

PS: Har selv en x6 1100, brukes kun til folding@home. Jeg er fornøyd med amd.

Valgte amd på grunn av at det var billigere og at jeg ville støtte amd.

Lenke til kommentar

Har sett en del tester nå, i5 2500k er visst bra på alle måter :D

Har ikke noe imot AMD, men til gaming ser det visst ut som i5 2500k er mye bedre en AMD x6 som du har :p

Takk alle sammen!

Driver ikke med redigering, så trenger ingen i7 2600k :)

Men takk for svar :D

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=27276f8942ea4c9ea3a2f30c524429b5

Dette er pcn jeg skal ha.

Det blir vel bra? :p

Er dobbelt av alt siden skal bestille for 2. :p

Spørr igjen: tror dere jeg vil tape på å gå intel-setup nå ? Eller vil det holde bra til den dagen jeg trenger å bytte ut deler? :p

For en som ellers virker så forsiktig med å bruke penger, må jeg påpeke at du kaster bort unødvendig mye på strømforsyning og cpukjøler. Du kan trygt gå ned til Corsair 750w(OG fortsatt kjøre 560 TI SLI!!) og Cooler Master 212+. Vips, 1300 kroner spart.

400 kroner for ekstra vifter er også unødvendig. Ta alle pengene du sparer herfra og legg det inn i to 120gb ssder eller en ny skjerm istedenfor.

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar

Linken jeg postet inneholder en rekke tester av 4 forskjellige prosessorer deriblant akkurat de to prosessorene som trådstarter stiller spørsmål om. Inlegget mitt svarer dermed på nøyaktig det trådstarter spør om.

Å legge ved litt informasjon om et produkt trådstarter tydeligvis ikke kjenner til ved siden av som kan være et godt hjelpemiddel senere ser jeg på som en bonus fra min side.

Tross alt, hva er vitsen med at hundrevis av personer svarer på det samme spørsmålet, når det holder lenge at en gjør det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...