Mgut Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 prisene er ennå litt ukjent, men det sies også at de kommer på markede 19.september, men dette er leaked informasjon, det kommer mer om dette når jeg vet mer, mens dere venter så kan dere høre på noen sanger jeg ha remixa, youtube konto er mgut17, så søk bare etter navnet så finner dere meg der. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) AMD Bulldozer Launch in September Now Official, Two New 8 Core FX Processors to arrive in Q1 2012 Skuffende høye stock-frekvenser, det virker også som om åttekjerneren er mer effektsulten enn Intels firekjerner (strengt tatt ikke så rart), jeg tviler derfor på at disse vil overklokke noe særlig høyere enn Sandy Bridge på LGA1155. Ikke at 3.6GHz med turbo til 4.2GHz ikke er tøft, men det virker mer som om modellene har større preferans for antall kjerner enn ytelse per kjerne, det er en non-deal for gaming, og få brukere og programmer klarer å bruke mer enn fire kjerner... At disse vil være monstere i f@h, virtuelle OS, encoding av video (selv om Intel har quicksync), eller for å drive mange tynnklienter tviler jeg derimot ikke på. Endret 23. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Tusen takk Arni90 for denne informasjon, ser at 2 cpu-er skal komme i spetember og resten i q1 2012, men det er sant som du sier, de vil kanskjeikke yte like bra til videoredigering, siden de ikke har quicksync Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Husk nå bare på at fremtiden er flere tråder. Samme diskusjonene gikk når Dualcore cpu'ene kom... og samma på nytt når quadcore kom. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 At de ikke bruker en ekte flerkjerner er litt synd. Hadde håpet på å få bonus i singeltrådytelsen også... Men men, jeg får sniffe opp noen virtualiseringstester for å se hvordan den vil klare seg i serveren. Lenke til kommentar
mago Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) At de ikke bruker en ekte flerkjerner er litt synd. Hadde håpet på å få bonus i singeltrådytelsen også... Men men, jeg får sniffe opp noen virtualiseringstester for å se hvordan den vil klare seg i serveren. En EKTE flerkjerne prosessor er ikke nødvendigvis mere effektiv (henta fra komentarene) The module, described as two cores, can be contrasted with a single Intel core with HyperThreading. The difference between the two approaches is that Bulldozer provides dedicated schedulers and integer units for each thread, whereas in Intel's core all threads must compete for available resources, except for the individual thread state information. http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20110712193135_Benchmark_Results_of_AMD_FX_Zambezi_8130P_Chips_Emerge_on_the_Internet.html Så BD kjerna er best da den får gjort unna jobben mere effektivt, ved samme GHz påtide å handle 990FX kort Endret 11. august 2011 av mago Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det spørs på oppgaven det. Men når vi nå snakker virtualisering og er det samme OS så er det best med like kjerner så ett av OSene ikke blir stående på vent mens ett annet bruker alle float delene for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå