Bender Rodriguez Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Hei Hå, Scanner inn Kodachrome slides fra 1950 tallet for tiden, noen er nydelige mens andre er problematiske. Jeg har prøvd en stund nå men klarer ikke å få grepet på blå tintingen i mange av bildene. Jeg bruker Photoshop. Legger ved noen eksempler, om noen har noen tips eller veiledninger hadde det vært flott. MVH Bender Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Enkleste løsninga jeg kan kommer på er å åpne bildene i adobe camera raw og juster hvitbalansen der, eventuelt juster det på previewen før du skanner. Hvilken skanner og software bruker du forresten? Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Her er linken. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26266660 Den er fantastisk, scannet noen barnebildene mine - Ser ut som profffoto. Mange av 50'talls bildene ble gode, men noen hadde for mye blått i seg. Jeg bruker Photoshop. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Har du forsøkt å justere fargebalansen? ( Image - Adjustments - Color Balance ) Endret 25. juni 2011 av world wide weird Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Her er en guide som kan være til hjelp.. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Her er mitt forsøk ved bruk av guiden over. Endret 25. juni 2011 av iNeo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Kjedet meg litt i kveld, så jeg korrigerte litt på fargen, skarpet det opp og fjernet en godel støy som var på bildet ditt. Vil du ha det i fullversjon? Send meg en PM via forumet. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Her er mitt forsøk ved bruk av guiden over. Nydelig jobb, takker! Kjedet meg litt i kveld, så jeg korrigerte litt på fargen, skarpet det opp og fjernet en godel støy som var på bildet ditt. Vil du ha det i fullversjon? Send meg en PM via forumet. Veldig bra jobba! - Takk for linken! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Har lagd en enkel guide på hvordan korrigere fargestikk med hjelp av komplentærfarger, basert på utgangspunket i bildet til TS i denne tråden. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 For å få gode resultater ved Skanning av Kodachrome film så må du bruke skanner software som er beregnet for Kodachrome film. Her er hvordan Silverfast software forklarer det; http://www.silverfast.com/highlights/kodachrome/en.html Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Har lagd en enkel guide på hvordan korrigere fargestikk med hjelp av komplentærfarger, basert på utgangspunket i bildet til TS i denne tråden. Mange takk, denne skal jeg bruke mye. Det mener jeg, du er en grei kar Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg kan anbefale Silverfast som tredjepartsprogramvare, hvis skanneren din er støttet. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå