Gå til innhold

ekstern skjerm

Anbefalte innlegg

Har en laptop som skjermen er ødelagt på, men har brukt ekstern skjerm fram til nå. Men nå virker det som laptopen med ødelagt skjerm ikke kommer inn i windows og jeg får dermed ikke noe bilde på den eksterne skjermen. Noen som vet hvordan man kan få bilde på ekstern skjerm uten å først ha startet windows? Evt noen måte å kopiere innholdet over på en ekstern disk uten å ha startet windows?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tar løs harddisken, og dytter den inn i et ekstern kabinett eller andre dockingløsninger, så kan du starte systemet ditt fra en hvilken som helst maskin. Du må gå inn i BIOS og endre oppstartsrekkefølgen(F1/F2 eller F10 som regel, men ofte ser du oppstartbilde hva du skal trykke på for å komme dit).

Om det ikke er viktig å starte systemet, så kan du ta kopi av den, eller det som er viktig.

Litt off topic, her forleden fant jeg ut at harddisken på min reservemaskin skrantet og at det var på tide å bytte harddisk. Koblet den nye disken til maskinen og kjørte xxclone. Det hele tok to og halv time, og da var det bare å sjekke den nye harddisken ved å endre på oppstartsrekkefølgen i BIOS. Den funket, og alt på den nye disken var helt likt den gamle. Da var det bare en liten skrujobb som gjensto, og der hadde jeg en ny harddisk i min veldig tilårskomne reservemaskin. Det hele var unnagjort på under 3 timer. Altså en mye raskere operasjon enn å instalere alt på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...