myrvoldmartin Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Hei! Jeg har planer om en nettbutikk, og jeg tenkte at jeg kanskje kunne kjøpe webhotell og domene og gjøre resten selv? Kanskje få noen til å lage et template til meg også. Hva tenker dere? Er det bedre å bare kjøpe en ferdig nettbutikk pakke hos eller gjøre det på denne måten? Noen som har erfaring med disse?: oscommerce Getshopped(plugin for wordpress) zencart Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Hei! Jeg har planer om en nettbutikk, og jeg tenkte at jeg kanskje kunne kjøpe webhotell og domene og gjøre resten selv? Kanskje få noen til å lage et template til meg også. Hva tenker dere? Er det bedre å bare kjøpe en ferdig nettbutikk pakke hos eller gjøre det på denne måten? Noen som har erfaring med disse?: oscommerce Getshopped(plugin for wordpress) zencart Jeg har laget 2 nettbutikker fra scratch, det tar en stund, og den ene holder jeg enda på med, (litt fordi jeg har nedpriotert den med vilje, se 'samuraibutikken' i signaturfeltet mitt ). Men så er det og slik at man trenger ikke altid all den funksjonaliteten som følger med OsCommerce, og de andre. og den gjør kanskje ikke ting slik du vil. Og kan du PHP/ASP så er det en veldig god læreopplevelse, for man kommer over veldig mange problemstillinger. Jeg anbefaler altså fra scratch, men det er ingenting galt med et godt CMS, men finnn CMS først og så finn et webhotell som passer, for jeg kan ikke bruke oscommerce fordi jeg har ikke alle funksjonene med min PHP server som oscommerce krever for å fungerer. -frank EDIT: Her er en tutorial og medfølgende nettbutikkskript, helt kurant: http://www.phpwebcommerce.com/ Endret 25. juni 2011 av frankhaugen Lenke til kommentar
myrvoldmartin Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Ok, takk for tips . Så jeg kan bruke Get Shopped som plugin for Wordpress? Det virker veldig enkelt å sette opp, samtidig som jeg kan bruke egne template som passer til min butikk .. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ok, takk for tips . Så jeg kan bruke Get Shopped som plugin for Wordpress? Det virker veldig enkelt å sette opp, samtidig som jeg kan bruke egne template som passer til min butikk .. Jeg har ikke annet enn trøbbel med Worpress, så jeg har minimal med erfaring fra det, men mange liker wordpress, og kan wordpress med en plugin gjør jobben for deg, slik du ønsker det er det bare hva du føler for som er viktig. Bare ta deg tid til å teste endel først, finn ut at funksjonaliteten du trenger er der. Viktigste er jo at du som bruker blir tilfredstilt. -frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå