Gå til innhold

Ny gaming pc max 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få mest mulig ytelse bør du gå for Intel og i5 2500k. Den yter veldig mye bedre enn 1100t i nesten alt. Sammenlikning her.

Hovedkort: P8Z68 V-Pro eller P8P67-Pro. Veldig gode hovedkort fra Asus. Strømforsyningen er overdimensjonert så det holder. Med kun ett HD6950 kan du like godt gå for 550W. Evt. Corsair HX650W. Sistnevnte holder til HD6950 i Crossfire.

Istedet for 5TB HDD og Bluray så kunne du kanskje vurdert en SSD? Men du har kanskje dine grunner. Gjør disse forandringene så ser det greit ut som en gaming-PC.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøper 5 tb og ikke ssd er enkel jeg har en c300 og en m4 ssd fra Crucial fra før. :) så trenger neppe en til:)

jeg har hatt en masse problemer med intel tidligere og derfor hadde jeg denne gangen lyst til å prøve amd men frister jo med mer ytelse.

Men skal jeg kjøpe intel burde jeg vel også vente til intel slipper sin nye soket? såvidt jeg har forstått er amd sin nye arkitektur kompatibel med am3+ og 990fx?

Takker for rask svar:)

Lenke til kommentar

Intels 2011-sokkel kommer vel til høsten såvidt jeg vet. Ivy Bridge som skal være bakoverkompatibel med P67/Z68-hovedkort kommer neste år.

AMDs Bulldozer er kompatibel med AM3+ ja, men den er utsatt i noen måneder. Så tanken er å oppgradere til Bulldozer når den kommer og ha 1100T som midlertidig prosessor i noen måneder?

Ingen vet jo helt pr. idag hvor godt Bulldozer vil yte så det kan godt være det er verdt å vente på. Jeg og opplever forøvrig en del problemer med Intel så den kan jeg forstå. Problemet er bare at jeg er avhengig av den enestående ytelsen Intel leverer, men det kan jo forhåpentligvis forandre seg innen kort tid.

Lenke til kommentar

En 1100T yter godt nok til mange formål, men den er klart svakere enn 2500K. AM3+ hovedkortene er praktiske da de kan oppgraderes til Bulldozer som kommer i august pluss at endel av de nye kortene har veldig god layout og mye funksjoner, f.eks Gigabyte 990 FXA-UD7.

SB-E med socket 2011 kommer seint i Q4 men disse kommer til å bli endel dyrere enn socket 1155 og 2500K/2600K.

Det har kommet lite informasjon fra AMD ang ytelsen til Bulldozer, men den kommer garantert bli raskere enn Phenom II X6 og de posisjonerer seg prismessig opp mot 2600K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...