Gå til innhold

BK: Første seriøse forsøk på å gjøre et bilde "gammelt"!

Anbefalte innlegg

Dette er da mitt første ordentlige forsøk på å få et bilde til å se gammelt ut. Jeg fant meg et par relativt enkle guider på nettet som jeg stort sett har forholdt meg til.

Kjør på med kritikk! Dette er en av Photoshop-teknikkene jeg vil prøve å perfeksjonere.

På forhånd takk :)

--

EXIF: 50mm, f/7.1, 1/13 sek og ISO 200.

Originalbildet og litt mer om hvordan jeg redigerte er i bloggen: http://mariusdarkroom.blogspot.com/

post-134847-0-05177800-1308967669_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Etter min smak så er fargene for sterke her, samt at det er formye kontrast i bildet, og disse små tingene røper at dette ikke er et gammelt blide, men et redigert et.. ;) Så dra ned på fargene, og kontrasten.. så kommer det seg.. :thumbup:

EDIT:

Tok meg den lille friheten å redigere litt i bildet, bare for å få frem hva jeg mener her, bare å si i fra så skal jeg fjerne det om du vil det.. :)

post-44035-0-21784500-1309099683_thumb.jpg

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Enkelt og stilfult bilde, mariu1519! Du har klart å få bildet til å se ut som om det var fra 70-tallet eller noe. Kanskje litt for sterke farger, slik som IStereo nevnte. Men syntes at hans versjon var litt blek. En mellomting hadde gjort seg. Kanskje bitte-litt sterkere vignetting hadde vært prikken over i'en.

Endret av JEEdvartsen
Lenke til kommentar

Takk for kommentaren, JEEdvartsen :)

Jepp, det var litt av meningen å få det til å se gammelt ut, men ikke ekstremt gammelt. Tror jeg skal ta og studere litt bilder fra tre-fire tiår tilbake, så blir sikkert redigeringen min bedre etter hvert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...