mariu1519 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Dette er da mitt første ordentlige forsøk på å få et bilde til å se gammelt ut. Jeg fant meg et par relativt enkle guider på nettet som jeg stort sett har forholdt meg til. Kjør på med kritikk! Dette er en av Photoshop-teknikkene jeg vil prøve å perfeksjonere. På forhånd takk -- EXIF: 50mm, f/7.1, 1/13 sek og ISO 200. Originalbildet og litt mer om hvordan jeg redigerte er i bloggen: http://mariusdarkroom.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Etter min smak så er fargene for sterke her, samt at det er formye kontrast i bildet, og disse små tingene røper at dette ikke er et gammelt blide, men et redigert et.. Så dra ned på fargene, og kontrasten.. så kommer det seg.. EDIT: Tok meg den lille friheten å redigere litt i bildet, bare for å få frem hva jeg mener her, bare å si i fra så skal jeg fjerne det om du vil det.. Endret 26. juni 2011 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Hm, ser hva du mener Skal tenke på det. Takk for innspillet. Lenke til kommentar
JEEdvartsen Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Enkelt og stilfult bilde, mariu1519! Du har klart å få bildet til å se ut som om det var fra 70-tallet eller noe. Kanskje litt for sterke farger, slik som IStereo nevnte. Men syntes at hans versjon var litt blek. En mellomting hadde gjort seg. Kanskje bitte-litt sterkere vignetting hadde vært prikken over i'en. Endret 27. juni 2011 av JEEdvartsen Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Takk for kommentaren, JEEdvartsen Jepp, det var litt av meningen å få det til å se gammelt ut, men ikke ekstremt gammelt. Tror jeg skal ta og studere litt bilder fra tre-fire tiår tilbake, så blir sikkert redigeringen min bedre etter hvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå