Spartapus Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Meget flotte. Interessert i Sengoku Jidai selv og har lest en del av bøkene til Stephen Turnbull. Har du sett ten to chi? ikke noe mester film, men er den eneste du kan se tusenvis av soldater i Sengoku rustninger, med hundrevis av samuraier på hest. Du er ikke den første som har anbefalt den til meg, men ikke sett den ennå. Skal definitivt gjøre det. Ellers har jeg sett en del andre sengoku jidai-filmer. Kagemusha er kanskje den jeg liker best. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Youtuber Epicnamebro har faktisk ett par podcaster som omhandler historien til historisk wargaming. De heter egentlig History of rpg, men de diskuterer hvorfor rpg startet med historisk wargaming. Anbefales å lytte til da gjesten hans er en ekspert på emnet wargaming. Første del tar for seg historien med historisk wargaming. https://youtu.be/kGF-NZTOBSw?list=PLQDWoXFQ-YLr-kGdThIX-jjVehvZZAPNH&t=1373 Og det fortsetter med de andre podcastene som ligger i lista hans. Ellers må jeg si at historisk wargaming ser fasinerende ut, hadde aldri mulighet til å spille noe sånt i ungdommen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2015 Ikke for sent å begynne nå, gjennomsnittsalderen på en historisk wargamer er vel 50... Jeg begynnte når jeg var 23 år. Takk for podkasten, skal høre på den nå mens jeg maler noen prøysiske artillerister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå