Howard Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 OpenGL 1.5 presenteres SGI presenterte mandag en ny grafikkstandard, OpenGL 1.5. Den nye standarden skal gi større realisme i bilder og video enn tidligere. Les saken her. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hørtes kult ut! Men nå vil dette tas i bruk? Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det må jeg si: Fra versjon 1.0 til 1.5 på 11 år.. Da er en ikke akkurat av det brautne typen... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kanskje litt offtopic litt nå,men hva er forskjellen på opengl og directx? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kanskje litt offtopic litt nå,men hva er forskjellen på opengl og directx? Forskjellen mellom OpenGL og DirectX kan sies grovt at det er 2 ulike typer system/språk rettet mot spill. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kanskje litt offtopic litt nå,men hva er forskjellen på opengl og directx? Forskjellen mellom OpenGL og DirectX kan sies grovt at det er 2 ulike typer system/språk rettet mot spill. nja, ikke bare spill da. OpenGL er bare grafikk, mens directx er en...skal vi si multimediapakke Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Kan vi vente oss hardware støtte på det der shading language, samme som vertex og pixel shaders? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 nå er ikke shading language samstilt med pixel og vertex shader. Det er vel heller snakk om at shading language bestemmer hvordan pixel og vertex shaderne skal shade tingene...... correct me if I'm wrong Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 HM...hvilken OpenGL versjon støtter kort som Radeon 9800 og GeForce FX 5900? Mener jeg hvertfall har lest at FX 5900 støtter OpenGL 2.0 - selv om den ikke finnes enda? *forvirra* Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Stilig, gleder meg til dette kommer i bruk :wink: Vil det meget lovende Half Life 2 bruke dette? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Stilig, gleder meg til dette kommer i bruk :wink: Vil det meget lovende Half Life 2 bruke dette? Nope, spesifikasjonene er jo ikke utgitt enda Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 etter det jeg har lest så støtter R9x ogl 1.4 Lenke til kommentar
bambam Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Stilig, gleder meg til dette kommer i bruk :wink: Vil det meget lovende Half Life 2 bruke dette? Nope, spesifikasjonene er jo ikke utgitt enda Stemmer, ble litt ivrig Lenke til kommentar
ApeacE Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Shawn Underwood, markedsdirektør for SGI, mener OpenGL 1.5 vil endre industrien fundementalt. OpenGL 1.5 vil ifølge Underwood, gjøre det samme for neste generasjon av datagrafikk som det OpenGL gjorde for den første generasjonen tidlig på 90-tallet. Dette blir jo tøffe greier, kan nok vente os fete skjermbilder i firs shooters fremover da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå