AnonymDiskusjon Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hei. Jeg har et kjapt spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Når man får tilsendt bot av politiet i posten står det at man skal krysse av for skyldig/ikke skyldig, og så returnere brevet til politiet. De vil deretter sende det til Statens Innkrevingssentral som igjen vil sende et nytt brev med fakturaen. Spørsmålet mitt er hvordan ser dette brevet ut når det blir utsendt igjen? Vil det stå "politi" eller "Statens Innkrevingssentral" på det? Er det mulig å hente regningen hos noen (S.I.?) istedenfor å vente på at det skal komme i posten? Og er dette det siste brevet jeg vil få i forhold til saken/boten (på 4000,-)? Nå har det seg også sånn at jeg snart drar hjem resten av ferien, og er redd for at boten blir sendt til adressen der jeg ikke er i sommer. Derfor hadde det vært ekstra gunstig om jeg selv kunne hentet boten et sted. Takker for svar. Postet av anonym: 49e43c2a06ede7018681c5c478c24b2a Postet av anonym: d5bb49580ebf47329b29eead7e654f39 Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 det vet jeg ikke. men hva med å ringe statens i sentral? der kan du be om kid og konto nr og hvis du betaler det i en fei sender de vel ikke ut noebrev. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 De konvoluttene fra Statens innkrevingssentral jeg har sett er ganske anonyme, helt hvite på forsiden, men på baksiden (på klaffen) står det som returadresse: S.I. og deres postboksadresse og postnummer/sted. Men om du kan hente fakturaen selv, nei, jeg ser på https://www.sismo.no/dinsak.jsp at de har en selvbetjeningsløsning der du trenger KID-nr fra betalingsblankett for å logge inn. Men, du kan kanskje ringe eller maile dem og be om å få fakturaen på e-post, eller beløp, kontonr. og kidnr. opplest i telefonen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Takk, da skal jeg prøve å ringe de på mandag. Postet av anonym: d5bb49580ebf47329b29eead7e654f39 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Forresten, en ting til. Er saken ute av verden etter at boten er betalt? Eller må jeg si ifra til politiet? Postet av anonym: d5bb49580ebf47329b29eead7e654f39 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 For politiets del er saken ute av verden når beskjed om innkreving av bot ekspederes til SI. (I den forstand at 'politiet foretar seg ikke mer med saken', ikke 'boten forsvinner fra Bøteregisteret'.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå