Gå til innhold

Liste over militære forkortelser


Revice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det en siden eller noe der hvor det står alle forkortelsene Militæret avdelingene/styrkene har? har ikke lært meg alle enna og hadde hvert litt hjelp vis evt noen hadde hatt tid til og lage en liste med de :)

 

Det er så mange forkortelser i Forsvaret at det er enklere om du søker opp/spør om de du lurer på. Det finnes selvsagt siden med noen av dem, men jeg har hvertfall aldri sett en komplett liste.

 

Her er f.eks. noen - http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_milit%C3%A6re_forkortelser

 

Spør om det er noen konkrete du lurer på.

Lenke til kommentar

er det en siden eller noe der hvor det står alle forkortelsene Militæret avdelingene/styrkene har? har ikke lært meg alle enna og hadde hvert litt hjelp vis evt noen hadde hatt tid til og lage en liste med de :)

 

Det er så mange forkortelser i Forsvaret at det er enklere om du søker opp/spør om de du lurer på. Det finnes selvsagt siden med noen av dem, men jeg har hvertfall aldri sett en komplett liste.

 

Her er f.eks. noen - http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_milit%C3%A6re_forkortelser

 

Spør om det er noen konkrete du lurer på.

 

den siden funka fett takk :)

Lenke til kommentar

Det fonetiske alfabetet er gull verdt, også senere i livet. Jeg var sambandsmann i geværlag, tråkka rundt med den j***a 77'en på ryggen, men jaggu har jeg ikke fått bruk for det senere. Spesielt staving over telefon blir enklere hvis man istedetfor å streve med å komme på et navn som begynner med bokstaven, bare direkte går til NATO-alfabetet (funker dog best på menn).

Lenke til kommentar

er det en siden eller noe der hvor det står alle forkortelsene Militæret avdelingene/styrkene har? har ikke lært meg alle enna og hadde hvert litt hjelp vis evt noen hadde hatt tid til og lage en liste med de :)

Du lærer ikke alle.

Har en liste med rundt 400 relativt vanlige forkortelser liggende, kan desverre ikke legge den ut...

 

Har faktisk sett en liten bok med forsvarets forkortelser liggende ett sted, antagelig en god del tusen forkortelser i den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

er det en siden eller noe der hvor det står alle forkortelsene Militæret avdelingene/styrkene har? har ikke lært meg alle enna og hadde hvert litt hjelp vis evt noen hadde hatt tid til og lage en liste med de :)

Du lærer ikke alle.

Har en liste med rundt 400 relativt vanlige forkortelser liggende, kan desverre ikke legge den ut...

 

Har faktisk sett en liten bok med forsvarets forkortelser liggende ett sted, antagelig en god del tusen forkortelser i den.

 

Hvorfor i all verden nevner du den da?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...