Morro Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Hvor mye har denne gått da? Det er jo vensentelig. Men ser jo 100,000 kroner. Absolutt ikke småpenger. Den hadde gått 50000km, tatt storservice rett før kjøp. Fordelen med å kjøpe via forhandler er reklamasjon og garantibestemmelser, man kan være ganske så sikker på å få en god bil om man kjøper via forhandler. Sjekket nypris på min bil i dag med det utstyret som følger med, den havnet rettunder 500000,- og den er nå 2år gammel, kjøpte den for 280000,- Ny mondeo koster fra 288.000, så god illustrasjon på hvor lønnsomt det var å gå opp på "riktig" utsyr ++ til 500.000. De som solgte må jo ha tapt over 250.000 på to år. Nybilgarantien gjelder x antall år uavhengig av hvem du kjøper av. Bruktbilgaranti fra forhandler kan være et poeng på eldre biler. Handler ikke bare om utstyr, handler også om hvilken motor som står i bilen og "nødvendig" utstyr. En mondeo i dag til 288.000 er på langt nær lik bilen jeg har i dag. Det er en Titanium X utgave, 140 dieselhester, hengerfeste og stasjonsvogn. Her har du en bil du fort kan prute en 10-15000,- på (typpisk omregistrering osv), prutet en del på min bil og sparte en del 10000,- på det. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29037920 Så når andre 2 år gamle Mondeoer averteres fra 239.000 så er mitt poeng nettopp at de som brukte 500.000 på sin "Titanium X, nesten en helt annen bil" økonomisk sett gjorde det katastrofalt dårlig. Rent økonomisk vil man komme bedre ut med å velge en "finere" bil i klassen, moderat utstyrt for å komme innen samme ramme, enn å koste på 74% ekstra over grunnmodellen på f.eks en Mondeo. Hvilket ditt eksempel viser. Sjekk verditap mot A6 som kan koste 500.000 med nøkternt utstyr. Det er nybilkjøp trådstarter spør om, men nybilkjøperens tap kan jo være komme andre til gode... Endret 26. juni 2011 av Morro Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Er enig i det, jeg som bruktbil kjøper er vinneren i dette kjøpet da jeg får en fullustyrt bil til prisen av en helt ordinær en. Det lønner seg sjeldent å kjøpte helt ny bil, da verditapet er størt de første 2 årene. Tipper at min mondeo er verdt ca 150000-180000,- om 5-6år, da har jeg hatt kjøreglede, sikkerhet og en "ny bil". Sjekket forøvrig opp prisen på mondeoer som er 6-7år gamle, de ligger (med det utstyrsnivået) i 160000-170000,- klassen. Så det er vanvittig mye penger å spare på å velge en par år gammel brukt enn helt ny, men for all del kjøp via forhandler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå