Digitalklokke Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har nok en gang vært uheldig. Mobilen min vil ikke skru seg på etter at den hele dagen hadde vært i lommen etter en lang gå tur på fjellet. Tenkte selvfølgelig ikke på dette da, men er bitter på det nå. Det er mest sannsynlig væske e.l som har forutsaket dette. Vil forsikringen min dekke dette? Har Telenor mobilforsikring og så vidt jeg vet skal denne dekke vann/væske skader. Er det noen som vet hva en evt egenandel vil komme på, eller om det i det hele tatt blir dekket? dette er andre gang i år:( Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Spør forsikringsselskapet ditt. De vet svaret mye bedre enn oss på forumet Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Det er mest sannsynlig væske e.l som har forutsaket dette. Vil forsikringen min dekke dette? Har Telenor mobilforsikring og så vidt jeg vet skal denne dekke vann/væske skader. Er det noen som vet hva en evt egenandel vil komme på, eller om det i det hele tatt blir dekket? dette er andre gang i år:( 1) Kontakt forsikringsselskapet. Ingen andre enn de kan svare på om en spesifikk sak/hendelse dekkes av deres forsikring. Vi som besøker dette forumet kan gjette og synse til vi blir både lilla og grønn, men det hjelper ingen, og vil ikke gjøre deg noe klokere med tanke på saken det gjelder. 2) Les forsikringsvilkårene. Dersom du ikke lenger har vilkårene som du fikk tilsendt i posten så er sjansene rimelig store for at de samme vilkårene ligger fritt tilgjengelig på internett. En søkemotor kan være behjelpelig dersom man søker på for eksempel "telenor mobil forsikring". Ett eksempel: Forsikringen omfatter en GSM- eller UMTS-mobiltelefon med standard batteri/lader og SIM-kort. Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-.Forsikringen koster kr 39,- pr. måned, og fremkommer som en egen post på fakturaen fra Telenor. Som ved alle andre forsikringstilbud anbefaler vi deg å vurdere utstyrets verdi opp mot gjeldende vilkår og pris på forsikringen. Fra gjenanskaffelsespris beregnes 15% verdiforringelse, minimum kr 250,- pr. år, fra og med ett år etter nykjøpsdato. Verdien av forsikret utstyr settes imidlertid ikke lavere enn kr 500,-. Ved første og andre skade beregnes kr 300,- i egenandel. Ved tredje og påfølgende skader kr 1.500,-. Dette gjelder for skader som inntreffer innen 24 måneder fra siste skade. Ved reparasjon trekkes ingen egenandel.Du må ha et aktivt og betalt mobiltelefonabonnement fra Telenor Norge for å kunne tegne forsikring. Forsikringen registreres på abonnementet og omfatter den mobiltelefonen som SIM-kortet er installert i. Forsikringen kan ikke tegnes for iPhone. Det er ikke sikkert at du får svar på alle spørsmålene, men det er et godt førstesteg, inntil Telenors forsikringsavdeling åpner. Endret 26. juni 2011 av azetlitz 1 Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Det som er fint med forum er at man får meninger,synspunkter med mer når man spør om noe Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Forummeninger er ikke verdt halvparten av de faktiske forsikringsvilkårene Sist jeg sjekket dekket ikke forsikringen væskeskade, men det er noen år siden sist jeg sjekket, og ting kan ha endret seg. edit: pkt 6.4 i vilkårene Forsikret utstyr skal oppbevares og brukes slik at det ikke blir utsatt for kondens eller fukt. Endret 1. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå