Gå til innhold

Reparere knust skjerm på macbook air selv?

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel det meste. Er det noen som vet om det er mulig å få til selv? Prisoverslag fra applebutikken var rundt 8000 for at de skulle fikse det..og det var rett og slett litt vel mye. Har bare et lite knust hakk nederst på skjermen, noe som har ført til at en del av skjermen er hvit med mange vertikale striper i alle regnbuens farger. Resten av skjermen fungerer helt fin, og macen selv er det ikke noe problem med, det er bare en irriterende 1/5 av skjermen ca.

Noen som vet om dette går an å fikse selv, og om hvor man eventuelt kan finne en brukbar guide og deler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Aner ikke om jeg trenger hele det topplokket, eller om det holder med kun ny LCD. Siden det vises masse striper i forskjellige farger regner jeg med at det er ødelagt noen pixels - holder det med kun ny LCD da?

Er mildt sagt ikke flink med slikt, så sånn sett er det kanskje best å kjøpe hele topplokket, det er kanskje lettere å montere enn kun LCDen. Får høre med broren min som kan litt mer enn meg.

Lenke til kommentar

Det er LCDen din som har skade, og du trenger bare å bytte ut denne, men jeg mistenker at det er en uhyre vrien oppgave å bytte bare den. Hos et serviceverksted vil de bytte ut hele enheten, ikke bare LCD-panelet, da det er krevende å få av og på aluminiumsrammen.

Nå har jeg ikke prøvd det, men har lest poster her og der på MacRumors hvor det beskrives som uhyre vanskelig å bytte LCD-panel på MacBook Proene, så jeg mistenker at det ikke akkurat er så mye lettere på disse.

Video av prosessen

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...