Gå til innhold

Studentlaptop til 5000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Tiden er inne for en ny bærbar, og jeg trenger hjelp til å velge ut en god maskin.

Tror jeg har bestemt meg for hva som er aktuelt, og det er enten 13,3" eller 15,6". Den skal først og fremst brukes som en studentmaskin, og til multimedia (optisk drev er ønskelig)

Vekt/størrelse og batterilevetid er litt viktig, den skal fraktes mye.

Vil helst bruke 5000,-, håper det holder for slikt bruk.

Kikket litt på disse maskinene:

Asus U31JG

Asus U31F

Noen som har erfaring med disse? Eller som kan anbefale alternativer?

Også kikket litt på Acer Timelime X, men føler kanskje at den begynner å bli litt gammel?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, den ser fin ut. Synes det er vanskelig å få et skikkelig inntrykk av designet. Pappa har en Asus mini-PC, som er svart og finishen er matt/glatt. Ligner de? Den synes jeg er veldig stilig.

Ellers hadde det vært ønskelig med DVD-leser. Fikk tilbud om en Asus x53sv brukt (ny i mai), til 4995,-, med Intel i5-2410M. Etter å ha sett produktinfo, antar jeg at den har en del mindre batterilevetid, i tillegg er den større og tyngre. Vil det være stor forskjell i ytelse? Ser den har betydelig bedre skjermkort, men tror ikke jeg har behov for det.

Lenke til kommentar

Tenkt over og kommet frem til at DVD-drev virkelig ikke er et "must". Hvis det blir et stort savn, kan jeg bare kjøpe en ekstern.

Liker tanken på Asus U36JC, men liker ikke at tilbudet kun er ut mandag, skulle gjerne hatt mer tid å tenke på. Noen som har flere forslag? Hvis ikke kan det se ut som jeg kommer til å bli en Asus rikere! :)

Lenke til kommentar

Har du kjøpt U36JC?

Snuste på samme pc, men var verken rask eller sikker nok til å slå til.

Når lønner det seg å kjøpe? Nå i sommer før rushet, eller i august, hvor det generelle prisnivået muligens oppjusteres, men enkelte bærbare selges til bedre priser? (Please correct me if I'm wrong!)

Jeg er i lik situasjon som deg, trenger en bærbar med godt batteri og dugelige specs til blandet bruk, mest i studier. (Har selvbygget stasjonær til gaming, men ønsker likevel mest mulig juice for penga i en bærbar...)

Optisk drev er ikke så viktig; i hovedsak brukes minnepinner og større eksterne harddisker ved flytt av filer hos meg. Batteri og vekt er kanskje det aller viktigste, skal drasses med daglig. Tenker det må bli 6/8 cellers og 13,3"-14" skjerm - fortrinnsvis sistnevnte. Prismessig vil jeg om mulig klare å holde meg under 5k.

Ka dokk tru?:

U41JF 14" 6 celler 5990,- (+1k -> 8 celler)

U31F 13,3" 8 celler 4590,-

U31JG 13,3" 8 celler 4995,-

U36Jc 13,3" 8 celler 5995,-

(Det er kun Asus-modeller jeg har funnet som har god batterilevetid kombinert med bra specs i forhold til pris.)

Test av flere Asus bærbare HER.

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar

Ikke kjøpt enda, vet ikke om det lønner å vente til høsten. Er ikke sikker på om nettbutikker kjører salg av slike laptoper ved skolestart.

Har et spørsmål angående UMA-grafikk i en Asus U46E. Det er en ny laptop, med i5 2410 CPU og UMA-grafikk. Det egner seg vel dårlig til spilling, men det gjør ingenting. Hvordan vil den klare å spille av HD-materialet? Det går vel fint?

Lenke til kommentar

Sjekk ut timelinex 3830tg også. Den er bare en mnd eller to gammel nå.

Takk for tipset:)

Den kom i starten av april ja...Få forhandlere ser ut til å ha den inne per i dag. Tror forøvrig den vil ligge på rundt 7k.

#1 Edit:

Nå har Komplett den inne, ser jeg... Flott pc! - Men som forventet noe utenfor my pricerange.

#2 Edit: Da falt valget på U41JF! Bestilte den fra mpx.no.

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...