Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vått gulvtrekk i Volvo 740 sedan. HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen her inne har erfaringer ang. vann i gulvmatten i Volvo 740. Skulle vaske bilen, tok ut baksetet og plastmatten på gulvet og der oppdaget jeg at det var masse vatten på gulvet som hadde trukket inn i gulvmatten. Hva skal jeg gjöre? Er så mye vann at det kommer til og ta en evighet å få ut alt ved hjelp av en mopp-tue o.l. Er forövrig ingenting rust i det hele tatt på bilen.

Har forresten en delebil stående som jeg kan ta gulvmatten fra om det behöves.

Noen som kan hjelpe/har meninger om dette?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å ta ut gulvteppet for å tørke det skikkelig. Så kan du vurdere om du trenger å bytte ut dette pluss dempemattene med det fra delebilen, samt se etter rust under. Jeg har ikke hatt Volvo, men jeg antar du må demontere setene både fremme og bak, midtkonsoll og listene over dørtersklene for å få ut teppet.

Så må du finne ut hvor vannet kommer inn, ellers er du like langt. Er det vått både fremme og bak? Er teppet i bagasjerommet vått? Sjekk gummilister rundt dører og bagasjerom. Sjekk drenering ved luftinntak for kupeluft, samt evt. takluke.

Lenke til kommentar

I tillegg til det nevnt over så kan du lukte på vannet. Om det lukter kjølevæske er det sannsyneligvis krana på varmeapparat ditt. Denne sitter i torpedoveggen bak midkonsollen på førersida, er litt tuklete å se/komme til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...