OleJohnny15 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Min WD Mybook 1TB (WD1000H1U) sluttet å fungere etter den falt i gulvet. Den dukker opp i enhetsbehandling (der det står at den fungerer som den skal), men ikke i Min Datamaskin. Kjørte et program som heter "Western Digital Lifeguard Diagnostics" og der dukker den opp, men vises som "O MB" og får opp "test found bad sectors that may be repairable". Når jeg trykker på "Test". Trykker jeg på "repair" kommer "error was detected while repairing bad sectors"... Er det noe håp om å redde innholdet på denne disken? Endret 24. juni 2011 av OleJohnny15 Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Om den pelles ut av kabinettet og kjøres via sata-kabel med noe generisk recovery, f eks fra Hiirens eller Falcon4, kan du muligens omgå tåpelige feilmeldinger fra WD's usb-drivere i det minste... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 den falt i gulvet At den dukker opp i enhetsbehandling betyr sannsynligvis at USB->SATA kontrolleren rapporterer at USB mass storage er tilkoplet (dvs kontrolleren i selve boksen har overlevd. Men selve disken inni har gått ad undas og kan ikke aksesseres. Som sagt åpne WD kabinettet - ta ut disken - og monter den internt i en PC - sjekk den . Eventuell garanti etter 'falt i gulvet' kan du bare glemme alikevel. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Takker for svar. Selve disken bryr jeg meg ikke om, det er innholdet som teller. Skal prøve å montere den i en PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå