Gå til innhold

UPS- problem (ikke stor nok?)


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt denne G-TEC UPS PC615 650VA strømforsyner - 360 W i den tro at den skulle holde liv i min datamaskin under et eventuelt strømbrudd (vi bor i et gammelt hus der hele hovedetasjen er på samme kurs).

 

Det fulgte med et program som overvåker batteriet via en usb-kabel, og der står det at belastningen er på rundt 40 % når maskinen er idle. I mitt hode skulle det da tilsi at watten er under halvparten av kapasiteten, og godt innenfor rammene. Men hvorfor kutter da strømmen når jeg kjører en test via det medfølgende programmet, eller skrur av sikringen?

 

Håper noen kan gi meg et fornuftig svar.

 

Datamaskina har følgende komponenter:

 

Corsair Powersupply 650W Black

AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core 2.5 GHz

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 4096MB CL4,

PowerColor Radeon HD 3870 X2 1GB,

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

LG DVD-brenner GSA-H55L IDE Black OEM

Vista Ultimate Norsk

Endret av Ranglefanten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som for liten UPS ja. 40% idle tilsier 144W, som høres normalt ut. Men vil tro at det du har av hardware fort kan trekke en 400-500W når du kjører lit på. Noe som er vel over hva du klarer å hente ut.

 

Kutter den altid på idle? Noen lys/beep som sier noe om hvorfor den kutter?

Lenke til kommentar

Greit, innser nok at den var på helt på grensa. Klarer å starte opp maskina, men kutter så snart viftene begynner å gå.

 

Blir nok til at jeg kjøper den på 900 watt i stedet. Den er jo egentlig ikke så dyr.

 

Ellers virker UPS'en fra G-Tec solid og stødig. Den bærer ikke preg av å være billig og ser ikke billig ut, så har ingen betenkeligheter med å kjøpe en større versjon. Ikke mindre enn 16 kilo...hehe

Endret av Ranglefanten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...