Gå til innhold

Debatt om jøders rolle i verdensamfunnet

Anbefalte innlegg

Det er sant, men Talmuden er fortsatt en bok for jøder og danner grunnlaget for det vi kaller jødedom.

Sitat Wikipedia:

Accusations against the Talmud include alleged:[36]

1.Anti-Christian or anti-Gentile content[37]

2.Absurd or sexually immoral content[38]

3.Falsification of scripture[39]

Many of these criticisms, particularly those by antisemitic critics, are based on quotations that are taken out of context, and thus misrepresent the meaning of the Talmud's text. Sometimes the misrepresntation is deliberate, and other times simply due to an inability to grasp the subtle and sometimes confusing narratives in the Talmud. Some quotations provided by antisemitic critics deliberately omit passages in order to generate quotes that appear to be offensive or insulting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er selvsagt ikke den eneste arenaen jødenes stammementalitet er farlig, den gis også utrykk for i en svært positiv holdning til innvandring i hvite land siden de oppfater vestlig sivilisasjon som noe fundamentalt ondt siden det var romerne som ødela tempelet deres.

Det er sant, men Talmuden er fortsatt en bok for jøder og danner grunnlaget for det vi kaller jødedom.

Sitat Wikipedia:

Accusations against the Talmud include alleged:[36]

1.Anti-Christian or anti-Gentile content[37]

2.Absurd or sexually immoral content[38]

3.Falsification of scripture[39]

Many of these criticisms, particularly those by antisemitic critics, are based on quotations that are taken out of context, and thus misrepresent the meaning of the Talmud's text. Sometimes the misrepresntation is deliberate, and other times simply due to an inability to grasp the subtle and sometimes confusing narratives in the Talmud. Some quotations provided by antisemitic critics deliberately omit passages in order to generate quotes that appear to be offensive or insulting.

Det er lite folk å krangle med på septikk.no for tiden?

Hvorfor ikke ta stilling selv til det som faktisk står i Talmuden enn å dra til jødestyrte wikipedia for å få deg en "quick fix" ?

Lenke til kommentar

Non-Jewish Children are Sub-Human

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

Abodah Zarah 36b. Gentile girls are in a state of niddah (filth) from birth.

Abodah Zarah 22a-22b . Gentiles prefer sex with cows.

Yebamoth 63a. Declares that agriculture is the lowest of occupations.

Yebamoth 59b. A woman who had intercourse with a beast is eligible to marry a Jewish priest. A woman who has sex with a demon is also eligible to marry a Jewish priest.

Hagigah 27a. States that no rabbi can ever go to hell.

Baba Mezia 59b. A rabbi debates God and defeats Him. God admits the rabbi won the debate.

Gittin 70a. On coming from a privy (outdoor toilet) a man should not have sexual intercourse till he has waited long enough to walk half a mile, because the demon of the privy is with him for that time; if he does, his children will be epileptic.

Menahoth 43b-44a. A Jewish man is obligated to say the following prayer every day: "Thank you God for not making me a gentile, a woman or a slave."

What Jewish Scholars Are Saying:

Rabbi Meir Kahane, told CBS News that his teaching that Arabs are "dogs" is derived "from the Talmud." (CBS 60 Minutes, "Kahane").

University of Jerusalem Prof. Ehud Sprinzak described Kahane and Goldstein's philosophy: "They believe it's God's will that they commit violence against goyim," a Hebrew term for non-Jews. (NY Daily News, Feb. 26, 1994, p. 5).

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5).

Rabbi Yaacov Perrin said, "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." (NY Daily News, Feb. 28, 1994, p.6).

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta stilling selv til det som faktisk står i Talmuden enn å dra til jødestyrte wikipedia for å få deg en "quick fix" ?

Me er i så fall to om ikkje å ta stilling sjølv...

At Wikipedia er jødestyrt kunne eg jo tenkja meg at du meinte, og for all del, det er nesten alltid jødar involverte der intellektuell verksemd på eit visst plan føregår. Det er trass alt eit folk av Nobelprisvinnarar.

Ein finn ein del sitatlister frå Talmud på nettet, men syrgjeleg dårleg dokumenterte. Dei som lagar desse listene er ute etter å sjokkera, ikkje etter å setja lesaren i stand til å undersøkja ting sjølv. Elles ville eg gjerne ha hatt referanse til kva utgåve av Talmud sitatet er henta frå, bind og sidetal. Gjerne også ei forklaring av kontekst. Eg var innom Universitetsbiblioteket ein gong og spurde etter Talmud. Dei var ei heil lita bokhylle med bind!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, du er ikke interessert i å lære det som ikke samsvarer med din falske virkelighet. Dette jeg har postet må jo selvsagt være en forfalskning siden du ikke greide å lete opp infomasjonen selv.

Utfordrer deg til å finne en eneste religiøs tekst som ikke er fylt med selvgodhet (de troende er vinnerne), fremmedfrykt (det går dårlig med de som ikke tror) og masse internt kaos (siden de stort sett er skrevet av mange forfattere).

Det du har vist her mer enn noe annet er hvor ubrukelige slike tekster er som levetråd. Ikke noe unikt for jødedommen der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utfordrer deg til å finne en eneste religiøs tekst som ikke er fylt med selvgodhet (de troende er vinnerne), fremmedfrykt (det går dårlig med de som ikke tror)

Det du har vist her mer enn noe annet er hvor ubrukelige slike tekster er som levetråd. Ikke noe unikt for jødedommen der :)

Man finner lite av dette i det nye testamentet og hinduers og buddhisters hellige skrifter. Talmud, det gamle testamente og koranen skiller seg klart ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo direkte komisk hvordan noen av tror man kan dømme et helt folk basert på hva som står i "eventyrbøkene" deres. Jeg regner med at de fleste av dere her inne anser dere som kristne, eller at dere i det minste trives i selskap med folk som er kristne. Har dere fått med dere hva som står i bibelen?

Det er helt mystisk for meg at av all den religiøse driten som står skrevet ned så er det bare jødenes skrifter som er problematiske.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo direkte komisk hvordan noen av tror man kan dømme et helt folk basert på hva som står i "eventyrbøkene" deres. Jeg regner med at de fleste av dere her inne anser dere som kristne, eller at dere i det minste trives i selskap med folk som er kristne. Har dere fått med dere hva som står i bibelen?

Det er helt mystisk for meg at av all den religiøse driten som står skrevet ned så er det bare jødenes skrifter som er problematiske.

alle moderne religioner, kanskje untatt buddhisme vil jeg påstå er derstruktiv trolldom og manipulasjon.

Jødedommen som i dag er mål for såkalt jødehat er ikke ekte jiduisme eller hibruisme, det er en av flere sekter eller "triader" av det israelittene. Absolutt har dette sammengheng med dagens "kospirasjon" om illuminati.

Illuminati har jobbet side ved side med jesuittene selv om de ikke står for samme bok, men da en ser på likheten på dagens moderne religioner og tar til betraktning at de alle er menneskelagde har "illuminati" i sitt or en positiv innvirkning , selv om de i toppen av pyramiden ikke ser dette som noe mer enn en NY religion og globalt "government" / diktaror(er). Derimot for de som føler seg opplyste har god kunnskap om hvordan vestlig samfunns generelle tankegang er manipulert og til de grader KONSTRUERT.

Lenke til kommentar

Det er jo direkte komisk hvordan noen av tror man kan dømme et helt folk basert på hva som står i "eventyrbøkene" deres.

Gitt at dette folket ikke er sekulært; hvorfor dét?

Jeg regner med at de fleste av dere her inne anser dere som kristne, eller at dere i det minste trives i selskap med folk som er kristne. Har dere fått med dere hva som står i bibelen?

Man kan ikke bare slutte at religiøse mennesker er X fordi man finner A, B og C i deres hellige skrifter. Det gamle testamentet, som jeg antar du refererer til, har forsvinnende lite å si for kristen etikk og er dessuten et åpenbaringsverk som stort sett bare inneholder fortellinger - ikke befalinger og retningslinjer for livsførsel slik som Talmud.

Nei, det er ikke bare jødenes skrifter. Det er ingenting som slår Koranen i ondskap.

Lenke til kommentar

Det gamle testamentet, som jeg antar du refererer til, [...] er dessuten et åpenbaringsverk som stort sett bare inneholder fortellinger - ikke befalinger

Atdetvar?

Er det ikke der man finner de ti bud, alle de tullete renhetslovene, og vel alt bibelen sier om homofili?

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

Spiller liten rolle... "jødene" eller illuminati , en avstikker av jødedommen on hibruismen er vel det som bør være diskusjonen, hvordan den infiltrerte frimurene på 1700 tallet, kanskje før det og hvordan det har ført til dagens samfunn.

Endret av erlendeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Envher person som er seriøst ute etter alternativ informasjon, trenger ikke bli foret med skje.

Derfor, bør dere sjekke David Duke sin youtube kanal. Finn en feil i det han sier, og jeg vil godta det. Han presenterer sine videoer på en meget seriøs måte.

http://www.youtube.com/user/drdduke

Her er hans mest populære video:

http://www.youtube.com/user/drdduke#p/u/6/_qxzZY4JycY

Den handler om krigshissingen mot Iran.

Her går han gjennom hvor mye organisert kriminalitet det foregår i Israel og hvor stor del av mafiaene i Italia og andre land som er dokumnetert jødiske.

http://www.youtube.com/watch?v=2FdVck03_vc&feature=channel_video_title

Lenke til kommentar

Så du vil at vi skal høre på denne personen:

A former Grand Wizard of the Knights of the Ku Klux Klan,[3][4] Duke describes himself as a racial realist, asserting that "all people have a basic human right to preserve their own heritage."[5] He is a strong advocate of opposition to Zionism as well as what he asserts to be Jewish control of the Federal Reserve Bank, the federal government and the media. Duke supports anti-immigration, both legal and illegal, preservation of what he labels Western culture and traditionalist Christian "family values", strict Constitutionalism, abolition of the Internal Revenue Service, voluntary racial segregation, ardent anti-communism and white separatism.[6][7][8]

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Duke

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du vil at vi skal høre på denne personen:

A former Grand Wizard of the Knights of the Ku Klux Klan,[3][4] Duke describes himself as a racial realist, asserting that "all people have a basic human right to preserve their own heritage."[5] He is a strong advocate of opposition to Zionism as well as what he asserts to be Jewish control of the Federal Reserve Bank, the federal government and the media. Duke supports anti-immigration, both legal and illegal, preservation of what he labels Western culture and traditionalist Christian "family values", strict Constitutionalism, abolition of the Internal Revenue Service, voluntary racial segregation, ardent anti-communism and white separatism.[6][7][8]

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Duke

Ja. Hvis du har lyst til å skjønne hvorfor jeg mener det jeg mener, så bør du det.

Hvis du finner åpenbare feil med videoene, så versågod å si ifra. Han er ekstremt ryddig i sine presentasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis du finner åpenbare feil med videoene, så versågod å si ifra. Han er ekstremt ryddig i sine presentasjoner.

Jeg tok meg den friheten å lage en liten liste over udokumenterte ting i hans mest populære video.

http://www.youtube.com/user/drdduke#p/u/6/_qxzZY4JycY

1. Media er kontrollert av zionister.

2. Media tenker for deg.

3. Vi står ovenfor en enorm katastrofe (Hvilken katastrofe?)

4. Krigen med Iran vil kaste verden ut i mengder av terror og vold uten historisk sidestykke. Prisen på bensin blir 5-6 USD/gallon, og økonomisk depresjon over hele verden (svært vagt, og veldig dramatisk)

5. Israel tørster etter krig.

6. Israel har et enormt lager av konvensjonelle så vel som biologiske og 200 atmomvåpen. (spesielt den siste der er tvilsom)

7. Han presenterer en personlig anekdote for å mildne og dysse ned en av Mahmoud Ahmadinejad sine uttalelser om å utslette Israel.(Er slike anekdoter troverdige?)

8. Duke bruker professor Martin Van Creveld sine uttalelser for å skape et negativt inntrykk av Israel. (Jeg har ikke dobbeltsjekket om Duke siterer professoren rett, men det er åpenbart latterlig å generalisere et helt folk ut fra hva en ubetydelig professor sier).

9. Senere i videoen påstår han indirekte at nevnte professor er en ”Israeli official”.

Et hysterisk paradoks med videoen til Duke er at han sier zionistene kontrollerer media, men senere i filmen bruker han avisutklipp

fra nevnte media hvor det står at Iran ikke hadde atombomber. Så, når han kan bruke det i sin argumentasjon er plutselig media troverdig? Enda bedre: dersom zionistene kontrollerte media: hvorfor i all verden skrev de da i ettertid at Iran ikke hadde atomvåpen – dette var jo en stor del av grunnen til å gå inn i landet i utgangspunktet. Det er jo det samme som å skyte seg selv i beinet!

Endret av Dux ducis
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...