Darkras Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Vel som det står i emnetittelen, jeg sølte da kakao på en Asus g2sg laptop for en god stund siden. Har ikke gjort noe med den, har garanti selv om det ikke gjelder for skade en kunde har påført. Lurer på om noen har erfaring med reparasjon av laptoper hos Asus, hvor mye vil en vann/kakao skade koste? Pcn virker ikke i det hele tatt noe som kan indikere på at Hovedkortet har sviktet og kanskje mye annet, men hva tror dere det vil koste ca? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Om det bare er hovedkortet; Disse kofter oftest ca 2000,- + arbeid. Går nok et par timer på feilsøking og hovedkortbytte, og timeprisene varierer nok, men 600,- +/- per time må du ihvertfall regne med. Totalt kommer du nok over 3000,- kanskje mye mer. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Det blir ikke billig, dessuten vil du ikke være sikker på at maskinen vil fungere over lengre tid (senskader). De laptop-hovedkortene jeg har vært borti, har kostet fra 2500kr pluss moms. - Mortis Endret 24. juni 2011 av Mortis Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Om det bare er hovedkortet; Disse kofter oftest ca 2000,- + arbeid. Går nok et par timer på feilsøking og hovedkortbytte, og timeprisene varierer nok, men 600,- +/- per time må du ihvertfall regne med. Totalt kommer du nok over 3000,- kanskje mye mer. Om det blir så billig så er du heldig, hadde en krangel med mamoz om en acer pc der dc kontakten løsnet og da måtte hk byttes og de mente det kostet 6k+. Endte med at forbruker ombudet måtte inn å ordne opp. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Sjekk hva innbo-forsikringen din dekker. Lenke til kommentar
Darkras Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 Ok takker for svar... Viss noen lurte på hvordan dette hendte har jeg en kort oppsummering her: Uhellet hendte ved at jeg hadde på hodetelefoner og så på Chuck(en tv-serie) telefonen min ringte og jeg gikk da rundt et bord for å nå telefonen, jeg tok ikke av headsettet og kabelen til headsettet gikk rundt kakao koppen min og veltet da koppen med kakao rett ned i høyttaleren på laptopen .. Forsikringen min dekker kanskje dette men jeg har ikke så lyst å bruke den(er ikke jeg som betaler). jeg regnet med at et nytt hovedkort kom til å koste 2500kr+arbeid og jeg syns dette blir altfor dyrt i forhold til at jeg heller kan spare de pengene det hadde kostet og bygge en pc selv med bedre spesifikasjoner. Men det er litt surt at jeg kjøpte en 15000kroners gamer laptop og at jeg kun fikk brukt den i 2 år ... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Reperasjon grunnet fuktskader er veldig sjeldent lønnsomt, da man ikke vet hva som har skjedd ellers. Og, hovedkort for 2500,- er stort sett bare til å glemme, med mindre du har en spesielt god avtale. Min erfaring tilsier at "normale" hovedkort (forbrukermodeller) til bærbare starter på minimum 4000,-. - Mortis Lenke til kommentar
HWHAsker Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Her kar du ett hovedkort til pc'n din. Disse er ganske lette å skru på.Resten av delene er jo billig (200kr for nytt batteri, 130 for nytt tastatur.) Hvilken side sølte du på? http://cgi.ebay.com/Asus-G2S-G2SG-Motherboard-Nvidia-8700M-GT-512MB-/140575731649?pt=Motherboards&hash=item20baf76fc1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvorfor ikke bruke innbo hvis dette dekker? Egenandel på 1500 eller noe. tror ikke det blir noen høyere årsavgift heller. Ulykker kan skje, er derfor man har forsikring. bare sjekk i vilkårene om forsikringen dekker denne type skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå