banansplitt™ Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Har et spørsmål jeg sliter med å finne svaret på. Jeg har planer om å flytte hjemmefra og ta opp fag fra VGS som privatist. Jeg har ikke tenkt å gå skole men ta fagene på egenhånd. Kvalifiserer dette til stipend? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Hva med lån? Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Studielån og stipend er som jeg har forstått det ikke mulig å få om du er privatist. Jeg har selv søkt forkurs for ingeniør. Stipendet jeg får, blir bestemt etter antall timer. 33+ timer blir 100% støtte. Så går det nedover. Men de må ha dokumentasjon på hvor mange timer jeg skal ha pr uke. Dette er noe jeg regner med du ikke klarer å skaffe, siden du ikke har noe fast timeplan og det blir derfor vanskelig å få noe videre støtte. Endret 24. juni 2011 av SniKaZ Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Takk for svar. Synes det er merkelig at de ikke støtter dette hverken ved lån eller stipend. Er vel mange som har hatt samme behov. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ja, men det er som sagt vanskelig å kontrolere om hver enkelt "elev" faktisk gjør noe. Jeg vil tro det er en del tilfeller av "slasker" som tar fag som privatist, som sover lenge, daffer rundt, leser litt lekser iblandt. Disse personene bør ikke få stipend. Jeg sier ikke at du er en sånn person altså, men det er som sagt umulig å vite sånne ting for de som utgir stipend. er det ikke muligheter å ta de privatistfagene på en skole i nærheten da? Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Du kan jo eventuelt ta en prat med sonans. Der vet jeg at man kan søke lån og stipend når man tar privatisfag. Men så koster det også litt mer penger der enn om man tar vanlig vgs privatist trur jeg. Men du får vel noen ekstra kroner da uansett? Jeg vet ikke hvor mye det koster å ta privatisteksamen på vanlig vgs vs sonans.. de har gratis rådgivningstimer, så du kunne sikkert ta en prat med de? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Ja, men det er som sagt vanskelig å kontrolere om hver enkelt "elev" faktisk gjør noe. Jeg vil tro det er en del tilfeller av "slasker" som tar fag som privatist, som sover lenge, daffer rundt, leser litt lekser iblandt. Disse personene bør ikke få stipend. Nei, de kunne jo f.eks. satt opp et krav om så så mange fag og en minstekarakter i hvert fag. Jeg sier ikke at du er en sånn person altså, men det er som sagt umulig å vite sånne ting for de som utgir stipend. Jo, jeg er nok dessverre en sånn person, men hadde det stått på penger og fremtid skulle jeg nok klart å trylle fram noe. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Du kan jo eventuelt ta en prat med sonans. Der vet jeg at man kan søke lån og stipend når man tar privatisfag. Men så koster det også litt mer penger der enn om man tar vanlig vgs privatist trur jeg. Men du får vel noen ekstra kroner da uansett? Jeg vet ikke hvor mye det koster å ta privatisteksamen på vanlig vgs vs sonans.. de har gratis rådgivningstimer, så du kunne sikkert ta en prat med de? Jeg nekter å betale så mye penger etter å ha hatt muligheten til å gjøre det gratis på VGS. Da får jeg bare bite i det sure eplet og kjøre tiltak i 1 år. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) - Endret 9. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) *slett* Endret 25. juni 2011 av ;_; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå