Gå til innhold

hvor bra er finn.no?

Anbefalte innlegg

Om man ikke kan selge for høyere enn prisen man har på Finn.no, så må de stenge ned samtlige boligannonser.

Jeg har vært på titalls visninger, og jeg har ALDRI fått kjøpe til oppgitt Finn.no-pris...

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noen tilbyr deg mer enn utsalgspris er det vel strengt tatt ingenting å tenke på, da blir det en auksjon.

Tja, og da vil jo pruting være en negativ auksjon?

Nei, om du blir tilbydt en pris over utsalgspris, og sier nei jeg vil vente på høyere bud, så er det en auksjon.

Lenke til kommentar

Har flere negative erfaringer om finn?

Syns boligmarkedet/salgsmarkedet på finn suger fordi:

• Annonser som har gått ut på dato står ikke som solgt (Blir ikke fjernet)
  • Man kan ikke gi kjøper/selger dårlig rykte hvis de svindler
  • Flere selger varer som ikke er til salgs, spessielt boliger da man kommer til budrunde får man beskjed at boligen ikke lenger selges fordi selgeren ikke vil selge men ville bare vite hva huset er verdt.
  • Finn betalinggaranti hjelper lite hvis kjøperen ikke sier varen ikke er mottatt og stikker av.
  • Selgere som sier det koster forskudsbetaling på 10 000 for en bil, men i prinsipper vil lure folk og stikke av.

Så hvis man handler på finn må man regne med å enten bli grundig lurt eller delevis lurt.

Finn.no står ikke ansvarlig for svindel, og vil ikke gjøre noe annet en å hjelpe med en politianmeldese, men det hjelper lite hvis saken blir henlagt. Så styr unna finn.no.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Synes det var en dårlig liste...

Finn.no fjerner selv annonser til svindlere - der er de sannsynligvis best i klassen.

At folk som legger ut en bolig for salg med prisantydning de ikke selger, kan ikke Finn.no lastes for?

Betalingsgarantien er vel laget slik at begge parter må si seg fornøyd før pengene forsvinner fra konto. Betalingsgarantien fra Finn.no er vel også best i klassen.

Forskuddsbetaling av bil: Igjen, skal man laste finn.no for svindlere og dumme brukere? Tja, kanskje, heldigvis har finn.no laget en lønsing mot svindel. Denne løsningen kaller de betalingsgaranti! =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finn.no fjerner selv annonser til svindlere - der er de sannsynligvis best i klassen.

De er dårlige siden mange bruker finn.no til svindel, hvor ofte har du hørt om negativ kritikk der? Hvor mye har du hørt om QXL?

Kingston 16 GB/32 GB minnepenn, hvor lenge har disse hatt negativ omtale?

Hva med microsoft technet lisenser som er blitt solgt på finn?

At folk som legger ut en bolig for salg med prisantydning de ikke selger, kan ikke Finn.no lastes for?

Nei, men de gjør ikke annet i noen tilfeller en å avkrefte klager, har hørt også de sletter negativt kritikk/klager hvis man kommer med noe.

http://mypayex.no/escrow/info-finn.htm finn betaling garanti.

Hvor bra er den? Kjøperen kan nekte for å ha mottatt varen.

Selv om kjøperen er kriminell, kan aldri selgeren bevise at varen er mottatt uten å sende varen rekomandert post eller som postpakke.

Selv da kan kjøperen ødlegge varen å sende den i retur og skylde på posten har skadet pakken.

Hva gjør man da? Jeg sier igjen styr unna finn.no

Hvis man da politiamelder kjøper sitter man uten bevis på noe.

Nå er dette ikke noe jeg ville anbefale å gjøre, men jeg ser bare diskusjoner rundt dette.

Hvor sikkert finn sin betalingsgaranti er.

Skal man handle sikkert kjøp heller fra f.eks en bedrift som http://www.circleit.no/ da har man i minstefall garantier at man får varen.

For selgeren del kan disse bedriftene likevel bli svindlet. Men slik er det å drive nettbutikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

QXL? Bedre enn finn.no? QXL er jo håpløs. Det selges åpenbart fake klær og diverse derfra. Kjøpere legger inn dårlige kritikker i hopetall, og QXL sletter for sine beste kunder (de som selger falske klær er ofte storselgere).

Er det litt verdi på varen man selger, så sendes den som pakke eller rekomandert. Ser ikke problemet der. Man bør kanskje ta bilder av varen før den sendes, eventuelt filme at den virker. Er den forsvarlig pakket har man sitt på det tørre. Om varen ikke virker når den kommer fram, sitter man på bevis. Om Posten har ødelagt pakken, så kan man vel se det på esken den er pakket inn i.

Jeg ville iallefall følt det var bedre med penger på en sperret konto som tilfalt meg om 1-2 mnd enn en dårlig tilbakemelding til selger som ble slettet om 1-2 mnd.

Nettbutikker og finn.no er vel strengt tatt 2 forskjellige ting. Jeg er klar over at en del nettbutikker selger gjennom finn.no, men for meg virker finn.no primært som salgskanal for privatpersoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De er dårlige siden mange bruker finn.no til svindel, hvor ofte har du hørt om negativ kritikk der?

Forholdsvis sjeldent. Jeg vet imidlertid at det legges inn en del falske (bil)annonser til latterlig lave utsalgspriser, med bilder stjålet fra andre annonser, hvor den som legger ut annonsen selvsagt ikke har noen bil å selge. Uansett er det idiotisk av kjøperen å kjøpe bil (eller betale et depositum) uten å ha sett den selv...

Hvor mye har du hørt om QXL?

Negativt? Sånn ca. 20x så mye som jeg har hørt om Finn.no.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...