Gå til innhold

hvor bra er finn.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HEILT umogeleg å seia. Finn er største nettmarknadsplassen i Noreg og det meste er MOGELEG å selja der. Er det du skal selgja rimeleg sært og det difor er få mogelege kjøparar kan det nok tenkjast rette kjøparen ikkje dukkar opp før annonsa går ut på dato. Slikt gjeld alle stader når ein skal selja det sære, då må ein ha tålmot til å venta på rette kjøparen.

Er det ein meir kurant ting som mange har interesse i vert han selt, under to føresetnader. Marknadsføringa av han er slik at kjøparane finn han og får nok info til å avgjera om tingen er interessant eller ikkje, og prisen er rett i kjøparane sine augo. Fyller du dei to vilkåra sel du, fyller du dei ikkje sel du ikkje. Det er til vanleg objekt nok til sals på finn, og det er dei som prisar rett og marknadsfører godt i kjøparen sine augo (altså slik at kjøparen får svar på spørsmåla sine) som sel, dei andre ikkje.

Så enkelt - og så vanskeleg.

Lenke til kommentar

I det ene tilfellet ønsker du å selge et aller annet.

I det andre tilfellet ønsker du å kjøpe noe.

Det som betyr noe er hva du ønsker å selge (og til hvilken pris) og hva du ønsker å kjøpe. Det er ikke sikkert du finner noen motpart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Finn.no suger de stenger annonsen din selv om det ikke bryter annonsereglene. De har stengt min annonse fordi de har mottatt dokumentasjon på at jeg selger varen høyere enn tillatt, men det ikke i annonsen. Noen har klaget på min annonse og nå nekter de å åpne den igjen. Jeg betalte 160kr for den annonsen og de sier at jeg kan annonsere for noe annet i stedet.

Jeg har prøvd å være hyggelig, med å skrive en formell klage, redigerte annonsen flere ganger, men de står på sitt. Så jeg ba dem å ryke og reise til helvete i selve annonsen min, og prisen er på noen millioner kroner.

Edit: Jeg slettet annonsen nå, mens den avventet kontroll.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

[…] og prisen er på noen millioner kroner.

Hva selger prøvde du å selge?

Produktet kostet opprinnelig noen hundrede kroner, men annonsen ble avvist etter noen dager. Folk kom og gav bud, men prisen var høy fordi andre hadde bydd høyere, så dermed hadde noen klaget til finn.no om at jeg selger høyere enn det jeg annonserte for, men det sto eksplisitt i annonsen om at det var en auksjon.

Nå slettet jeg annonsen etter at jeg skrev en kommentar og satte prisen opp til flere millioner kroner.

Lenke til kommentar

Folk kom og gav bud, men prisen var høy fordi andre hadde bydd høyere, så dermed hadde noen klaget til finn.no om at jeg selger høyere enn det jeg annonserte for, men det sto eksplisitt i annonsen om at det var en auksjon.

Jeg forstår ikke helt hva du har gjort galt. Det er da helt normalt å sette opp prisen (ikke nødvendigvis i selve annonsen) hvis du har mottatt bud.

Lenke til kommentar

Produktet kostet opprinnelig noen hundrede kroner, men annonsen ble avvist etter noen dager. Folk kom og gav bud, men prisen var høy fordi andre hadde bydd høyere, så dermed hadde noen klaget til finn.no om at jeg selger høyere enn det jeg annonserte for, men det sto eksplisitt i annonsen om at det var en auksjon.

Nå slettet jeg annonsen etter at jeg skrev en kommentar og satte prisen opp til flere millioner kroner.

Finn.no er ikke en auksjonsside, noe som også står i villkårene så vidt jeg har fått med meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Finn.no er ikke en auksjonsside, noe som også står i villkårene så vidt jeg har fått med meg.

Du har rett, men hvis du selger et eple og allerede har mottatt et bud, sier du jo at du har mottatt et bud så hvis de vil ha eplet må de by høyere?

Redigert: Dette er strengt tatt offtopic.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Du har rett, men hvis du selger et eple og allerede har mottatt et bud, sier du jo at du har mottatt et bud så hvis de vil ha eplet må de by høyere?

Redigert: Dette er strengt tatt offtopic.

Hvis du selger et eple for 10kr, og noen sier at du kan få 15 her og nå, så kan du velge å selge det, eller om du ikke har eplet med deg så får du vente og få 10kr fra noen andre.

Lenke til kommentar

Hvis du selger et eple for 10kr, og noen sier at du kan få 15 her og nå, så kan du velge å selge det, eller om du ikke har eplet med deg så får du vente og få 10kr fra noen andre.

Hvis du selger et eple for 10kr og noen tilbyr deg 15kr, og du sier du vil tenke på det, og mens du tenker på det så får du en ny forespørsel, men da sier du at du allerede har blitt tilbudt 15kr så hvis de vil ha eplet må de by mer. Dette er da helt normalt, og ingen «auksjon» som de du finner på eBay og QXL?

Lenke til kommentar

Om noen tilbyr deg mer enn utsalgspris er det vel strengt tatt ingenting å tenke på, da blir det en auksjon.

Jeg ser fortsatt ikke på det som en «auksjon». Men dette er uansett offtopic, så jeg trekker meg fra diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finn.no er meget bra og det er de selv svært klar over jmf prisen på annonsene, har brukt de endel og utover prisene så er det bare manglende ønskes kjøpt kategorier som irriterer meg litt i og med jeg ofte har satt inn slike og det er idiotisk om måtte legge de inn under til salgs.

Men er det fryktelig spesielt kan det tenkes at det finnes egne og bedre egnede forum og selge det i enn finn.

Lenke til kommentar

Om noen tilbyr deg mer enn utsalgspris er det vel strengt tatt ingenting å tenke på, da blir det en auksjon.

Tja, og da vil jo pruting være en negativ auksjon?

Er det en ting mange vil ha er det helt normalt at man byr over uten at det regnes som en auksjon.

Og folk som kommer med skambud.

Det er jo endel av moroa det, skambud kan ofte fungere de og det er jo ett fritt marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...