mr-nilsen Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Hei! Jeg driver å bestiller en MacBook pro akkurat nå, og jeg lurer på hva dere mener er best av den praktiske 750gb HDD harddisken, eller den lynraske 128gb ssd hardisken? Jeg begynner å studere til høsten, og har i hovedsak tenkt til å bruke MacBooken til skole, Photoshop og noe 3D rendering. Veldig lite spill. Jeg har en 1tb htpc hjemme, så alt av filmer og store nedlastninger vil ligge på den. Hva synes dere? Edit: ser nå at jeg har postet i feil kategori. Vennligst flytt denne posten Endret 24. juni 2011 av mr-nilsen Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Kjøme vel ann på behov. Om du trenger mykje lagrinsplass so er vel 750GB det klokaste valget. Men om du prioriterar hastigheit so er SSD vegen å gå. Har sjølv ein MBP 13¨ med 128SSD, og angrer ikkje på valget. Utrulig rask og sliter ikkje med at den blir treigare med tida. Den har ikkje hatt monge restartane eller våre av monge dagane sida eg kjøpte den i fjor sommar. Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Takk for svar! Når du nevner behov, så lever jeg i den tro at jeg ikke kommer til å fylle den opp noe særlig mer enn 70-80gb, men man vet jo aldri. Hva bruker du MacBooken til, siden 128gb holder? Lenke til kommentar
Glennrik Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Bruker min for det meste til å høre musikk (spotify),vanlige internetting som fb og nyheite, msn, ørlite speling på nettet. Ikkje noke stort med andre ord. Bruker 30GB, og da tar vel OSX ein del av kaka. Lenke til kommentar
Heroes Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 da ville jeg valgt SSD, det gir en enormt mye bedre ytelse. hdd bruker man til ekstra ting. mens SSD til Windows og til spill for full ytelse. Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Hjertelig takk! Da blir det SSD! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ser at du har bestemt deg, og er helt enig i å velge SSD. Ville legge til at man får små eksterne hardisker, som ikke trenger egen strøm tilkobling. Greit dersom 128gb skulle vise seg å bli lite til bilder og 3d filer du vil ta med deg. Eksempel: LACIE RIKIKI 500GB USB 3.0/2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå