Primer4 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg kan starte med og si hvordan det gikk med førstebilen min hadde 50k, nettopp 18 & kjørt opp, kjøpte en primera p11 2.0 16v med frieksos til 5 000 som skulle til eu om 3 måneder. Fikset frieksosen og brukte resten på div deler, omreg, bensin osv. før han begynte og fuske, da ble bensinfilter, bensinpumpe, plugger, pluggledninger, lmm osv. byttet men han ble bare værre helt til han døde og nå sitter jeg igjen med 8000,- for solgte deler/vrakpant osv. Samtidlig har jeg nettopp ordnet meg sommerjobb i 2 måneder så blir nok å ha en liten slump og bruke på bil til høsten. Så mye jeg kjører og med bensinpriser nærmere 15kr litern skal jeg ha diesel, hoved-dillemaet denne gangen blir eldre bakhjulstrekker (det jeg har mest lyst på) eller nyere grevling som også egentlig kan bli superkurrant bruks/ungdomsbil med litt senk, styling, felger og anlegg. så i ene enden har jeg de bilene jeg har lyst på 940td,190e 200d,b omega 2.0/2.5td,w124 e 250d,525td,osv. også de som jeg egentlig bare ser på som kurrante f astra 1.7td,b vectra,g7/g8 galant, p10/p11-144 primera 2.0td (ikke p11 i første omgang igjen:p) Om man ser på utgifter på en f astra 1.7td og en b omega 2.5td, er f-astraen så veldig mye billigere?, omegaen blir nok og ha så mye dyrer forsikring at jeg måtte ha den på fadern mens f-astraen kunne jeg brukt til og spare opp bonus, omegaen bruker nok 0.2-0.3l mer på mila, flere pro's & cons? Grunnen til at jeg drøfter det her er fordi det er umulig og prate om noe sånt med kompiser, der får jeg bare "He d itj stjærne på pansere e d bærre mannjskit"-lignende kommentarer/inspill Vet jeg hadde en lignende tråd for ca. ett halvt år siden men pytt pytt Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Kjøp den bilen du har mest lyst på, det der er snakk om få tusen kroner i løp av et år, som når du ser stort på det ikkje er mykje når det er snakk om bil. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Mercedes med diesel ville vært mitt førstevalg. Finner du deg en voksenkjørt 190D eller 250D, så kan du ha et rimelig bilhold i mange år. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2011 Hmm,takker for svar. Tror jeg følger priim sitt råd og går endten for b omega 2.5td eller bmw e34 525td sålenge det ikke dukker opp ett tilbud for bra til og ikke ta på en annen bil da. 170+ turbodiesel hester på bakhjula med chip, effektanlegg, luftfilter osv. samt 0.6-7 på blandet kjøring med manuell kasse virker som ett greit alternativ til 30 000-40 000,-? går jeg for opeln får jeg en noe nyere bil med generelt billigere deler (bortsett fra motordeler da:p) Inspill? Lenke til kommentar
satchman Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Tror jeg følger priim sitt råd og går endten for b omega 2.5td eller bmw e34 525td Du bryr deg med andre ord ikke så veldig om prisen på drivstoff alikevel ? Det er mange bensinbiler som gir deg lavere kostnader enn de to dieselbilene der. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Grunnen til Opels lave delepriser er kvantumsrabatter. Store innkjøp - lave priser. Dersom økonomien er viktig for deg, ville jeg sett på andre alternativer. Gammel Opel kan fort bli dyrere enn antatt. Endret 26. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Du bryr deg med andre ord ikke så veldig om prisen på drivstoff alikevel ? Det er mange bensinbiler som gir deg lavere kostnader enn de to dieselbilene der. Da synes jeg du skal finne eksempel som IKKE er en yaris eller nyere mitsubishi colt (bruk dagens priser, billigere enn 0.7 diesel på blandet og en tusenlapp ekstra i vegavgift. for ikke å snakke om andre sparemuligheter man har med dieselbiler ) Grunnen til Opels lave delepriser er kvantumsrabatter. Store innkjøp - lave priser. Dersom økonomien er viktig for deg, ville jeg sett på andre alternativer. Gammel Opel kan fort bli dyrere enn antatt. Låner bestefaren sin w124 220e stv fortiden og må si den har alle kvalitetene jeg er ute etter untatt fornuftig drivstoff forbruk da . tror du jeg kan finne en eu-ok w124 e250td/300td/siste 250d med god motor/gir/drivverk uten alvorlig rust for 30 000,-ish? Edit: div leifer Endret 27. juni 2011 av Mr. Primera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå